L’organització ecologista Greenpeace, en un comunicat fet públic el 6 de maig passat, ha denunciat les pressions rebudes per Televisió Espanyola (TVE) per evitar l’emissió d’un programa que denunciava el greu estat de contaminació que viu la Badia d’Algesires. L’entitat acusa l’empresa CEPSA d’haver instat els directius de la cadena pública a suspendre aquest documental.

L’emissió del reportatge titulat Alguna cosa fa pudor del programa Repor estava prevista per a la nit del passat dilluns 3 de maig; no obstant això, i sense avisar prèviament els espectadors, la seva emissió va ser suspesa i substituïda per un altre reportatge més antic.

Segons manifesta Greenpeace, la suspensió es va produir després que la direcció d’Informatius de la televisió pública rebés una trucada telefònica de CEPSA en la qual la companyia «s’oferia a ajudar per millorar la informació facilitant entrevistes amb membres de l’empresa», que té una refineria a la zona. Això tot i que en el reportatge ja es recollia el punt de vista d’una organització que representa el sector petrolier.

Aquest fet, diu l’ONG, es relaciona amb la iniciativa que diferents entitats del Camp de Gibraltar (amb el vis i plau de la Junta d’Andalusia) van engegar fa mesos per millorar la imatge de la comarca, que reconeixia el problema de la contaminació i que no recollia cap proposta per posar-hi remei, però que no obstant això si incloïa mesures com: «convidar [mitjans de comunicació] a reflexionar sobre la difusió de reportatges realitzats per productores externes, l’objectiu de les quals és augmentar l’audiència a l’empara de notícies alarmants» o convidar periodistes a conèixer «les excel·lències de la comarca», i «sol·licitar el compromís [dels ecologistes locals] per evitar que responsables forans de les organitzacions ecologistes facin declaracions sobre la comarca».

Sara del Río, responsable de la campanya de Contaminació de Greenpeace, «lamenta que s’arribi a aquests extrems i s’intenti manipular la realitat costi el que costi». La portaveu ecologista afegeix que la ciutadania té el dret a rebre informació veraç i a conèixer què és el que està passant a la zona».