Drets d'autoria

‘Sindicalisme Periodístic’, un repàs dels 130 anys d’història d’activisme laboral i professional en el periodisme català

Sindicalisme Periodístic. 130 anys d'activisme laboral i professional en el periodisme català és el títol del llibre que ha editat el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) en el qual fa un repàs del sindicalisme desenvolupat al llarg de la història per professionals de la informació en el seu lloc de treball. Aquest projecte es va posar en marxa quan el sindicat va complir 25 anys i ha culminat en les darreres setmanes. Ha comptat amb el suport del departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

By |2021-02-23T11:32:57+01:0002/02/2021|Notícies|3 Comments

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) considera inacceptable, per ser molt reduït, el nombre de periodistes i fotoperiodistes que la Lliga de Futbol Professional (LFP) ha decidit que podran entrar en els estadis de futbol, quan es reprenguin els partits. Tanta limitació no sols afecta el pluralisme informatiu i el dret a la informació de la ciutadania, sinó que posa en risc el treball de col·laboradors, autònoms i freelance, perquè no es garanteix la seva presència.

By |2021-02-24T18:41:54+01:0006/06/2020|Comunicats|Comentaris tancats a La FeSP demana més informadors en els partits de futbol i rebat els arguments de l’LFP per limitar la tasca dels professionals

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) ha sol·licitat per escrit a la presidenta del Consell Superior d'Esports (CSD), Irene Lozano, que modifiqui les restrictives normes que ha adoptat la Lliga de Futbol Professional (LFP) respecte a l'entrada de fotòperiodistes i càmeres de televisió als estadis de futbol, quan es reprenguin els partits. Només llegir la carta, des del CSD han comunicat a la FeSP que faran modificacions perquè entrin més informadors, amb un contingent especial per als de mitjans de comunicació modestos i els freelance.

By |2021-02-24T18:49:18+01:0005/06/2020|Notícies|Comentaris tancats a La FeSP ha demanat per escrit a la presidenta del CSD, Irene Lozano, que modifiqui les normes molt restrictives adoptades per la Lliga de Futbol Professional

Propostes de la FEP per al 26-M: «Europa necessita el periodisme»

Manifest de la Federació Europea de Periodistes (FEP) per a les eleccions europees del 26 de maig de 2019 en el qual «proporciona recomanacions als candidats i candidates al Parlament Europeu amb la finalitat de promoure la llibertat de la premsa, el pluralisme en els mitjans de comunicació i un periodisme «de qualitat» en tots els Estats membres de la UE, als països candidats i a la resta del món»

By |2023-11-10T16:58:37+01:0009/05/2019|Documents, FIP/FEP, Propostes, Resolucions i manifestos|Comentaris tancats a Propostes de la FEP per al 26-M: «Europa necessita el periodisme»

Peticions que el Fòrum d'Organitzacions de Periodistes (FOP) ha presentat a les candidatures per a les pròximes eleccions del 28 d'abril per al sector de la informació i la comunicació

By |2023-11-10T18:38:46+01:0009/04/2019|Documents, Propostes|Comentaris tancats a Peticions del Fòrum d’Organitzacions de Periodistes (FOP) als partits polítics per a les eleccions del 28-A

Peticions del Fòrum d’Organitzacions de Periodistes (FOP) als partits polítics

El Fòrum d'Organitzacions de Periodistes (FOP) ha enviat una carta a tots els caps de llista a les pròximes eleccions del 28 d'abril en la qual els planteja les diferents reivindicacions del sector perquè les tinguin en compte en el seu programa de govern. El document consta de deu punts.

By |2021-03-10T17:23:08+01:0009/04/2019|Notícies|0 Comments

Un repartiment ‘bananero’ de la CCMA

Dos anys després del darrer repartiment pirata de la CCMA, i de TV3 i CR, per part de CDC i ERC, aquestes dues forces tornen a pugnar per controlar la presidència de la Corporació, com si es tractés d'una conselleria més, és a dir, com si formés part del Govern. No hi ha un retrat millor del que és la dependència governamental de la Corporació i del sentit patrimonial que, en la millor tradició espanyola, practiques aquests partits en relació als mitjans públics de comunicació.

By |2018-02-23T20:30:07+01:0023/02/2018|Comunicats|Comentaris tancats a Un repartiment ‘bananero’ de la CCMA