Fotoperiodisme

Inici/Fotoperiodisme

Prepotència policial contra una fotoperiodista: Rebuig a la detenció arbitrària de Mireia Comas

Les organitzacions sotasignants volem expressar el nostre rebuig a l'acció dels Mossos d'Esquadra que el passat dimarts 13 d'octubre van intervenir en un desnonament al barri terrassenc de Can Palet i que va suposar la detenció de la fotoperiodista Mireia Comas que cobria els fets. Considerem que l'arrest d'aquesta professional de la informació és del tot arbitrària i que només tenia l'objectiu que no pogués fer la seva tasca professional.

Etiquetes: , , , , ,
|2020-10-28T12:09:10+01:0015/10/2020|Comunicats|

La Lliga de Futbol Professional dificulta la tasca dels fotoperiodistes

Les organitzacions signants d'aquest escrit denunciem que la Lliga de Futbol Professional (LFP) es nega a mantenir cap reunió ni contacte amb nosaltres, que representem la pràctica totalitat dels i les fotoperiodistes que cobreixen la informació esportiva, per buscar solucions als problemes que tenim per realitzar correctament la nostra feina.

Etiquetes: , , , , , ,
|2020-10-28T12:10:09+01:0009/10/2020|Comunicats|

La FeSP demana més informadors en els partits de futbol i rebat els arguments de l’LFP per limitar la tasca dels professionals

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) considera inacceptable, per ser molt reduït, el nombre de periodistes i fotoperiodistes que la Lliga de Futbol Professional (LFP) ha decidit que podran entrar en els estadis de futbol, quan es reprenguin els partits. Tanta limitació no sols afecta el pluralisme informatiu i el dret a la informació de la ciutadania, sinó que posa en risc el treball de col·laboradors, autònoms i freelance, perquè no es garanteix la seva presència.

Etiquetes: , , , ,

La FeSP ha demanat per escrit a la presidenta del CSD, Irene Lozano, que modifiqui les normes molt restrictives adoptades per la Lliga de Futbol Professional

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) ha sol·licitat per escrit a la presidenta del Consell Superior d'Esports (CSD), Irene Lozano, que modifiqui les restrictives normes que ha adoptat la Lliga de Futbol Professional (LFP) respecte a l'entrada de fotòperiodistes i càmeres de televisió als estadis de futbol, quan es reprenguin els partits. Només llegir la carta, des del CSD han comunicat a la FeSP que faran modificacions perquè entrin més informadors, amb un contingent especial per als de mitjans de comunicació modestos i els freelance.

Etiquetes: , , , , ,
|2021-02-24T18:49:18+01:0005/06/2020|Notícies|

El fotoperiodisme es mobilitza contra les restriccions informatives imposades per la Lliga de Futbol

Fotoperiodistes de diferents mitjans s'han concentrat aquest matí davant la ciutat esportiva del FC Barcelona, a Sant Joan Despí, per protesta contra les restriccions imposades per la Lliga de Futbol Professional (LFP)i els clubs esportius que neguen l'accés dels i les professionals de la informació per cobrir entrenaments i partits que ara es reprenen després de la fase de confinament pel coronavirus. Mobilitzacions similars n'hi han hagut també a altres ciutats espanyoles com Madrid, Villareal, Logronyo, Sant Sebastià, La Corunya, Granada, Vitòria, Màlaga, Múrcia i Pamplona.

Etiquetes: , , ,
|2021-02-24T18:54:24+01:0028/05/2020|Notícies|