Periodigne

Inici/Periodigne

‘Periodisme assetjat: Precarietat i desinformació’, lema del IX Congrés de l’SPC, que serà el pròxim 4 de febrer

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals [...]

|2023-01-24T13:08:09+01:0024/01/2023|Notícies|

Ser periodista a la peça i pandèmia és un molt mal binomi, la constatació del diàleg entre professionals del 3-M

Informar sobre la pandèmia en els darrers mesos ha estat [...]

|2021-05-07T12:26:48+01:0007/05/2021|Notícies, Sense categoria|

El periodisme reclama a les candidatures al Parlament que assumeixin la defensa del dret a la informació com a prioritat

Diverses entitats periodístiques hem enviat a les candidatures a les pròximes eleccions al Parlament –en data pendent de confirmació– les reivindicacions del sector per millorar el periodisme i garantir el dret a la informació de la ciutadania.

Etiquetes: , , , , ,
|2021-03-03T12:04:19+01:0027/01/2021|Notícies|

1 i 3 de maig: Contra el confinament del dret a la informació de la ciutadania

L'1 i el 3 de maig –Dia Internacional del Treball i Dia Mundial de la Llibertat de Premsa, respectivament– arriben aquest any enmig d'una crisi sanitària sense precedents i en un estat d'alarma que ha provocat que les autoritats hagin decretat el confinament de la ciutadania a casa seva. En aquest estat de coses, les mobilitzacions al carrer i els actes públics no són possibles, però no per això hem de deixar de reivindicar dues qüestions tan bàsiques en la nostra professió com el dret al treball digne i a la llibertat d'informació..

|2021-03-03T12:05:15+01:0002/05/2020|Comunicats|

El Coronavirus fomenta el ‘precariodisme’ i castiga el ‘periodigne’

La commemoració del Dia Internacional del Treball, l'1 de maig, i el Dia Mundial de la Llibertat de Premsa, el 3 de maig, arriba enguany en plena crisi sanitària produïda per la pandèmia del coronavirus. Les greus conseqüències sanitàries, socials, laborals i econòmiques que està provocant en el conjunt de la ciutadania, també en el món de la comunicació, són ja molt conegudes i ara cal mirar cap endavant i fer propostes de futur.

28-N: Birres pel periodisme digne. Contra la precarietat en el periodisme

El pròxim dijous 28 de novembre es farà la festa Birres pel periodisme digne. Contra la precarietat al periodisme, organitzat per la Comissió Periodigne. Aquesta està formada pel Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), el Grup de Periodistes Ramon Barnils (GPRB), l'Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC). Deriva (abans SomAtents), i Solidaritat i Comunicació (SICOM).

Etiquetes: , , , , ,
|2021-03-03T12:06:13+01:0014/11/2019|Notícies|