El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) ha convocat per a aquest dimarts 31 de gener una taula rodona amb el lema «la precarietat, la xacra del periodigne» en la qual diverses persones parlaran sobre els diferents aspectes en què la precarietat es presenta i la pateixen els i les professionals de la comunicació i les possibles alternatives per eliminar-la. Aquest debat, que se celebrarà de manera telemàtica, és una sessió oberta en el marc del IX Congrés de l’SPC que se celebrarà el pròxim 4 de febrer.

A la sessió es pretén analitzar com afecten el periodisme els salaris baixos, les jornades llargues, l’excessiva càrrega de feina, la contractació irregular en frau de llei, la desregulació dels i les periodistes a la peça i freelance, el maltractament de moltes empreses al fotoperiodisme, les dificultats dels i les periodistes joves, les dones periodistes, la situació a comarques… Diverses qüestions sobre les quals intervindran
• Rosa Maria Bravo, periodista del Punt Avui,
• Ignasi Franch. Periodista col·laborador en l’àmbit de cultura, en diversos mitjans.
• Lorena Sopena, fotoperiodista freelance, jove i dona.
• Júlia Albacar. Periodista de les Terres de l’Ebre, a la Cadena Ser. Amb dos companys més va rebre recentment el premi Barnils d’investigació periodística en l’àmbit dels mitjans locals de 2022.
La moderadora serà Elena Tarifa, vicesecretària general de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) i presidenta del grup de treball de gènere i diversitat de la Federació Europea de Periodistes (FEP).

El sindicat convida el conjunt de les organitzacions del sector i el conjunt de la professió a participar en aquest acte i promoure conjuntament mesures per revertir la situació laboral que enfosqueix la pràctica del periodisme. La sessió començarà a les 18.30 hores i per participar-hi s’ha de fer a partir d’aquest enllaç.