Igualtat

Inici/Igualtat

Molts motius per alçar la veu el 25 de novembre, Dia Internacional contra les violències masclistes

En el Día Internacional de la Eliminació de la Violència [...]

Etiquetes: , , , , , , , ,

Reptes inajornables del nou govern en l’àmbit de la comunicació per garantir el dret a la informació

Assignatures pendents per garantir el dret a la informació de [...]

Etiquetes: , , , , , , , ,
|2021-05-25T17:43:56+01:0025/05/2021|Comunicats|

La desregulació laboral i la discriminació provoquen la precarietat de les periodistes i comunicadores

8-M: La desprotecció social de professionals a la peça i [...]

Etiquetes: , , , , , ,
|2021-03-26T11:25:29+01:0005/03/2021|Comunicats|

8M: Per la igualtat real i contra el sexisme en les informacions

La FeSP reivindica un bon periodisme no sexista per a [...]

Etiquetes: , , , , ,

L’SPC secunda la vaga del 8-M, en suport de les dones comunicadores

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) secunda la Vaga General Feminista del 8 de març en l'àmbit del periodisme i la informació perquè és del tot solidari amb els plantejaments de les dones comunicadores i les seves denúncies sobre les desigualtats de gènere a les empreses, la bretxa salarial, les violències i assetjament que pateixen, el desequilibri de la participació de les dones als mitjans i el tractament sexista de la informació. Les dificultats de conciliació entre vida personal, familiar i laboral, que amb la irrupció de la pandèmia s'han disparat.

Etiquetes: , , , ,
|2021-02-24T13:40:15+01:0024/02/2021|Comunicats|

L’SPC se suma a la ‘Declaració Feminista davant la crisi provocada per la COVID-19’

L’SPC se suma a la Declaració Feminista davant la crisi provocada per la COVID-19 que ha impulsat el Fòrum Hipàtia per iniciativa de l’associació 50a50, i coincidim amb el diagnòstic que fa de la crisi: «profunda econòmica, política, social i mediambiental que té la seva arrel en una societat androcèntrica i patriarcal caduca. Una societat que lidera en masculí amb una autosuficiència que no valora prou la vida, ni la creació de vida, ni el treball de cura, ni el planeta».

Etiquetes: , , ,
|2020-09-21T12:41:18+01:0028/05/2020|Notícies|

Segons un estudi de la FIP, les periodistes pateixen un estrès més gran a causa del COVID-19

Les dones periodistes sofreixen més estrès i ansietat que els seus homòlegs masculins per treballar sobre la pandèmia del Covid-19, segons revela l'enquesta mundial de la Federació Internacional de Periodistes (FIP), de la qual n'és membre la FeSP. Encara que les condicions de treball de les dones periodistes tendeixen a veure's menys afectades pel brot de COVID-19 que les dels homes, dos terços de les dones han patit més estrès i ansietat com a resultat de la crisi en comparació amb la meitat dels homes.

Etiquetes: , , , ,
|2020-09-21T12:15:51+01:0012/05/2020|Notícies|

1 i 3 de maig: Contra el confinament del dret a la informació de la ciutadania

L'1 i el 3 de maig –Dia Internacional del Treball i Dia Mundial de la Llibertat de Premsa, respectivament– arriben aquest any enmig d'una crisi sanitària sense precedents i en un estat d'alarma que ha provocat que les autoritats hagin decretat el confinament de la ciutadania a casa seva. En aquest estat de coses, les mobilitzacions al carrer i els actes públics no són possibles, però no per això hem de deixar de reivindicar dues qüestions tan bàsiques en la nostra professió com el dret al treball digne i a la llibertat d'informació..