Regulació

Inici/Regulació

En defensa del Dret a la Informació, contra els atacs a la periodista Anna Grau

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) vol expressar el seu rebuig als atacs de què ha estat objecte la periodista Ana Grau en les darreres setmanes. La nostra organització sempre ha denunciat les agressions de tota mena contra professionals de la informació a causa de la seva tasca professional.

Etiquetes: , , , ,
|2021-02-15T12:09:58+01:0007/01/2021|Comunicats|

El coronavirus no ha de ser una excusa per a limitar l’accés a la informació

Les organitzacions de professionals de la informació signants d'aquest comunicat denuncien que les necessàries mesures de seguretat adoptades enfront del coronavirus estan sent utilitzades per diverses institucions, organitzacions i partits polítics com un pretext per limitar l'accés de periodistes i fotoperiodistes a actes informatius que són d'interès per a la ciutadania.

Etiquetes: , , , , ,

El dret a la informació de la ciutadania, una altra vegada oblidat

Article d'opinió del Secretari General de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), Agustín Yanel, publicat a Publico.es, en el qual lamenta que el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, no parlés del dret a la informació en el seu discurs d'investidura. Reclama també una solució immediata al concurs d'RTVE.

Etiquetes: , , , ,
|2020-01-15T12:16:27+01:0015/01/2020|Notícies|

Greu deteriorament de la llibertat d’expressió a Espanya

La Plataforma en Defensa de la Llibertat d'Informació (PDLI), de la qual la FeSP n'és membre fundador, ha denunciat a Ginebra, davant el Consell de Drets Humans de l'ONU, les violacions de la llibertat d'expressió a Espanya.

Etiquetes: , , ,
|2019-12-12T20:28:03+01:0012/12/2019|Notícies|

La FeSP demana regular per llei el dret a la informació de la ciutadania i el Periodisme

La Federació de Sindicats de Periodistes denuncia acomiadaments en Europa Press i Premsa Ibèrica, dóna suport a les mobilitzacions a IB3 i condemna les agressions i expulsions d'informadors a Bolívia. La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) reclama al futur Govern espanyol i al pròxim Parlament que es prenguin de debò, d'una vegada per sempre, el dret constitucional de la ciutadania a la informació i el regulin en una llei, en la qual s'estableixin els drets i deures dels i les periodistes.

Etiquetes: , , , , , , , , , , ,
|2019-12-02T11:19:53+01:0002/12/2019|Comunicats|

28-N: Birres pel periodisme digne. Contra la precarietat en el periodisme

El pròxim dijous 28 de novembre es farà la festa Birres pel periodisme digne. Contra la precarietat al periodisme, organitzat per la Comissió Periodigne. Aquesta està formada pel Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), el Grup de Periodistes Ramon Barnils (GPRB), l'Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC). Deriva (abans SomAtents), i Solidaritat i Comunicació (SICOM).

|2021-03-03T12:06:13+01:0014/11/2019|Notícies|

Aprovada per unanimitat la reforma de les Lleis Audiovisuals

Després de tres intents, el Parlament de Catalunya ha aprovat per unanimitat la reforma del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) i de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), que el 2012 van perdre el requisit de la majoria qualificada per elegir consellers i president de la CCMA i per la presa de decisions sobre determinats aspectes.

|2019-10-23T18:21:58+01:0023/10/2019|Notícies|