Dret a la informació

Inici/Dret a la informació

L’SPC parla a Esplugues TV de les peticions a les candidatures i de les recomanacions per fer una bona informació sobre la COVID19

Una vegada més, el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), ha participat en el programa Línia de Servei d'Esplugues Televisió per parlar de periodisme i dret a la informació. Va intervenir-hi el president del Sindicat, Francesc Ràfols, que va parlar, en primer lloc, del llibre 'Sindicalisme periodístic', editat pel sindicat per explicar i analitzar l'activisme laboral i professional en els mitjans de comunicació al llarg de la història.

|2021-02-15T12:24:49+01:0010/02/2021|Notícies|

El periodisme reclama a les candidatures al Parlament que assumeixin la defensa del dret a la informació com a prioritat

Diverses entitats periodístiques hem enviat a les candidatures a les pròximes eleccions al Parlament –en data pendent de confirmació– les reivindicacions del sector per millorar el periodisme i garantir el dret a la informació de la ciutadania.

Etiquetes: , , , , ,
|2021-03-03T12:04:19+01:0027/01/2021|Notícies|

Sindicalisme Periodístic. 130 anys d’activisme laboral i professional en el periodisme català

Llibre Sindicalisme Periodístic, editat pel Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC). 130 anys d'activisme laboral i professional en el periodisme català.

sindicalisme-periodistic26.pdf

Etiquetes: , , , , , ,
|2021-02-12T14:12:41+01:0013/01/2021|Documents, Estudis i informes|

L’SPC s’adhereix al manifest en suport de Pere Fontanals, periodista manresà amenaçat per grups feixistes

L'SPC s'ha adherit al manifest en solidaritat amb Pere Fontanals i la llibertat de premsa promogut pel col·lectiu Bages pels drets civils en suport d'aquest periodista manresà, director de l'edició de Nació Digital a la capital d'aquesta comarca.

Etiquetes: , ,
|2021-02-15T12:12:01+01:0011/01/2021|Notícies|

En defensa del Dret a la Informació, contra els atacs a la periodista Anna Grau

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) vol expressar el seu rebuig als atacs de què ha estat objecte la periodista Ana Grau en les darreres setmanes. La nostra organització sempre ha denunciat les agressions de tota mena contra professionals de la informació a causa de la seva tasca professional.

Etiquetes: , , , ,
|2021-02-15T12:09:58+01:0007/01/2021|Comunicats|

La justícia britànica rebutja la sol·licitud d’extradició de Julian Assange

La jutgessa britànica Vanessa Baraitser ha decidit, Segons ha informat The Guardian que Julian Assange no ha de ser extradit als Estats Units per respondre pels suposats càrrecs d'espionatge i pirateria informàtica que li imputa el Govern d'aquell país. La magistrada atén les raons de la defensa i dicta que no ha de ser extradit als Estats Units per a enfrontar càrrecs d'espionatge i pirateria informàtica.

|2021-02-15T12:07:54+01:0004/01/2021|Notícies|

Jornada telemàtica sobre la Premsa confiscada després de la Guerra Civil

El proper dijous 3 de desembre la Casa de la Premsa, en la qual participa el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), organitza una jornada telemàtica sobre la premsa confiscada a la fi de la Guerra Civil. Aquesta jornada pretén rescatar la memòria de la repressió dels periodistes i la premsa confiscada a la fi de la Guerra Civil pel nou règim del dictador Francisco Franco. Es tracta d’un atemptat de gran dimensió sobre la llibertat de premsa i va esdevenir un dels eixos de la transformació política del país en una dictadura.

|2021-02-15T12:04:17+01:0024/11/2020|Notícies|