Inici/Internacional

Carme Mayugo: “A Espanya, el sistema comunicatiu és un monopoli entre el públic institucional i el gran privat comercial”

A l'Estat espanyol la legislació preveu l'existència dels mitjans comunitaris [...]

|2021-05-20T13:27:38+01:0020/05/2021|Notícies|

La desregulació laboral i la discriminació provoquen la precarietat de les periodistes i comunicadores

8-M: La desprotecció social de professionals a la peça i [...]

Etiquetes: , , , , , ,
|2021-03-26T11:25:29+01:0005/03/2021|Comunicats|

8M: Per la igualtat real i contra el sexisme en les informacions

La FeSP reivindica un bon periodisme no sexista per a [...]

Etiquetes: , , , , ,

L’Organització Internacional del Treball demana més reconeixement i protecció per als qui teletreballen

L'Organització Internacional del Treball (OIT) –l'agència laboral de l'ONU– ha comprovat que els centenars de milions de persones que treballen des de casa seva representen gairebé el 8% de la força laboral mundial, fins i tot, abans de la COVID-19. També diu que són més vulnerables als abusos laborals de les empreses. Atès que el treball a domicili es desenvolupa en un espai privat, sovint és «invisible». Als països d'ingressos baixos i mitjans, per exemple, gairebé tots els treballadors en el domicili (90%) treballen de manera informal.

|2021-02-15T12:17:36+01:0022/01/2021|Notícies|

Guia de la FIP per informar de manera correcta sobre les vacunes

Davant l'aprovació per les autoritats sanitàries de diverses vacunes contra la COVID-19, a les quals en seguiran altres, la Federació Internacional de Periodistes (FIP) –a la qual pertany la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP)– ha elaborat unes directrius perquè els i les periodistes informin de manera correcta a la ciutadania. Aquestes recomanacions tenen l'objectiu d'ajudar als i a les periodistes d'arreu del món, que han hagut d'informar sobre un afer complex i en constant evolució, la majoria sense experiència en temes científics.

|2021-02-24T18:47:53+01:0022/01/2021|Notícies|

La justícia britànica rebutja la sol·licitud d’extradició de Julian Assange

La jutgessa britànica Vanessa Baraitser ha decidit, Segons ha informat The Guardian que Julian Assange no ha de ser extradit als Estats Units per respondre pels suposats càrrecs d'espionatge i pirateria informàtica que li imputa el Govern d'aquell país. La magistrada atén les raons de la defensa i dicta que no ha de ser extradit als Estats Units per a enfrontar càrrecs d'espionatge i pirateria informàtica.

|2021-02-15T12:07:54+01:0004/01/2021|Notícies|

La FeSP obre una bústia segura i anònima per denunciar corrupcions o il·legalitats, amb el suport de la Fundació Internacional Baltasar Garzón

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), amb el suport de la Fundació Internacional Baltasar Garzón (FIBGAR), ha posat a disposició de la ciutadania una bústia d'alertes perquè s'hi puguin denunciar, de forma totalment segura i amb l'anonimat garantit, qualsevol cas de corrupció o conducta il·legal que es conegui, tant de les administracions públiques com d'empreses o organitzacions públiques o privades.

|2021-02-15T12:05:59+01:0004/11/2020|Notícies|

Amb motiu del Dia del Treball Decent, la FIP publica una guia per a un teletreball saludable i inclusiu

La pandèmia del Covid-19 ha canviat radicalment la forma en què milions de treballadors/es d'arreu del món, inclosos els dels mitjans de comunicació, fan el seu treball.

Etiquetes: , , , ,
|2020-10-27T11:38:29+01:0006/10/2020|Notícies|