Joves i periodisme: perspectives de futur
Aquest dissabte 6 de juny se celebrarà una taula rodona [...]
Aquest dissabte 6 de juny se celebrarà una taula rodona [...]
Cartell per a la taula rodona Joves periodistes i perspectives [...]
La xerrada Periodisme i ciutadania que el 21 de juny es va fer a la sala de graus de la Universitat Rovira i Virgili (URV) organitzada per l'Espai Càtedra va servir per defensar una vegada que la informació és un bé que pertany a la ciutadania i no als mitjans de comunicació o els periodistes.
Texto en castellano del pentadecálogo «15 acciones para un periodismo digno» aprovado en l'Asamblea Abierta de Periodistas celebrada en Barcelona el 11 de noviembre de 2017, organizada por el SPC y otras asociaciones de periodistas.
Mitjans en Lluita, coordinadora que es va constituir fa cinc anys amb l’objectiu d’aglutinar els treballadors de diferents empreses periodístiques davant de les retallades al sector, ha decidit reactivar-se aquest dissabte, coincidint amb les retallades que s’han fet o estan en marxa a capçaleres com El Periódico de Catalunya, Sport i El Punt Avui, i també a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA).
La Coordinadora de Mitjans en Lluita, ha reactivat la plataforma. Després d’unes quantes reunions i trobades s'ha activat novament per donar una resposta a l’ofensiva global d’acomiadaments i retallades que s'estan patint al sector. Per això aquest dissabte 24 de Febrer del 2018, d’11:00h a 13:00h, serem a La Casa de la Premsa (Av. Rius i Taulet, 5 – Barcelona) per a reivindicar que «Sense dignitat no hi ha periodisme» i donar a conèixer els conflictes laborals actuals d’alguns mitjans.
Els treballadors d'El Periódico s'han concentrat aquesta tarda a les portes del diari i han tallat durant cinc minuts el carrer per protestar contra l'anunci fet per la direcció del Grupo Z de fer un ERO per rebaixar el 45% de la massa salarial. Prèvia a la concentració s'havia fet una assemblea per analitzar la resposta de la plantilla davant aquest anunci. L'empresa ha convocat el comitè intercentres el pròxim dijous per presentar l'ERO a la plantilla.
Pentadecàleg «15 accions per a un periodisme digne» elaborat i aprovat a l'Assemblea Oberta de la Professió, celebrada l'11 de novembre de 2017 a la seu de la Confederació d'Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC)
L'Assemblea Oberta de Periodistes celebrada l'11 de novembre passat va resumir en 15 punts les transformacions necessàries en el periodisme per tal que aquest pugui complir el seu paper davant la societat. Aquest document neix amb el suport dels assistents en aquesta trobada i les entitats que la van organitzar, l'Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC), el Grup de Periodistes Ramon Barnils (GPRB), el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), Solidaritat i Comunicació (SICOM) i Som Atents.
El dissabte 11 de novembre se celebrarà una Assemblea Oberta de Periodistes per tal d'impulsar les reformes i transformacions necessàries perquè el periodisme recuperi la confiança de la ciutadania.