Dos mesos després de les eleccions, els nomenaments a la CCRTV segueixen bloquejats, segons sembla per discrepàncies internes dels partits que conformen el nou Govern. Hem de dir que això mateix ja és un símptoma preocupant que no ens acosta gens a la despolitització i desgovernamentalització per la qual hem lluitat des de sempre i que, per cert, consta com a compromís electoral explícit tant als programes electorals de tots tres partits com al pacte de govern que es va signar al Saló del Tinell.

Malauradament, mentre no es reformi el marc jurídic, és inevitable que siguin els partits polítics (no només el Govern) que estan representats al Consell d’Administració de la CCRTV els que negociïn el nom del pròxim director general. Però, a partir d’aquí, ha de ser el nou director general el que assumeixi la responsabilitat de la resta dels nomenaments. En qualsevol cas, lamentem molt l’espectacle que s’està produint els darrers dies en què, aparentment, alguns partits es creuen amb el dret de negociar l’organigrama sencer de les emissores de la Generalitat. No ens volem ni imaginar quins podrien ser els efectes d’una actitud d’aquest tipus en la totalitat de les direccions generals i empreses públiques de l’administració catalana.
Volem recordar, una vegada més, que reclamem uns nomenaments inequívocament professionals i al marge de pressions polítiques i interessos econòmics i empresarials. Com a membres dels Serveis Informatius, demanem que els responsables ho siguin a temps complet, sense que interfereixi en la seva feina cap altra funció, ni dins ni fora d’aquesta empresa.

Pensem que aquesta nova etapa ha de significar un impuls per a la redacció i que ha de servir, també, per analitzar a fons quines són les mancances que patim i de quina forma s’han de definir els projectes pendents. Considerem especialment urgent establir un model clar per al Canal 3/24, vinculat a la digitalització i a una estructura racional de la redacció. Encara més urgent, per la imminència de les eleccions legislatives, és el compromís que reclamem a la direcció i al Consell d’Administració respecte a la supressió definitiva dels blocs electorals i la limitació de l’ús del senyal realitzat en els actes polítics.

Aquest manifest ha estat aprovat per unanimitat per l’assemblea de Serveis Informatius de TVC, celebrada a Sant Joan Despí el 12 de gener de 2004

Sant Joan Despí, 12 de gener 2004