En primer lloc des del comitè d’empresa de TV3 volem agrair a tothom l’esforç que s’està fent en circumstàncies tan excepcionals. Ningú podia imaginar que una pandèmia arribés amb tanta força a canviar les nostres vides. Des d’aquí, tot el nostre suport als companys malalts i als que tenen familiars afectats per la malaltia.

Volem compartir la preocupació per la situació extraordinària que vivim amb la convicció que cal oferir informació de servei acurada i contribuir a passar millor el temps de confinament de la ciutadania i especialment de la infància.

Durant aquesta setmana d’emergència, ens hem anat adaptant a les exigències d’una programació dictada per la direcció i que, al nostre entendre, supera el servei essencial previst pel govern de Catalunya. Hem reclamat reiteradament que es suprimeixin i redueixin els programes de plató en directe que no són d’informatius.

No és un caprici: aquests programes, Planta Baixa, Tot Es Mou i Faqs, requereixen moltes hores d’equips de treball a plató i a la regie, en espais tancats on no es poden complir les mesures de distància mínima dictades per la Generalitat. A més, la direcció s’entesta a portar convidats externs, exposant-los a risc de contagi a ells i a la resta i contravenint les normes de les autoritats de no fer desplaçaments inútils.

Reclamem de nou que es redueixi la càrrega de directes i es busqui programació d’entreteniment enllaunada. Tenim sèries i documentals excel·lents que es poden oferir en moltes franges horàries i que ajudarien a relaxar una programació en directe d’actualitat que no es pot sostenir gaire més temps.

A més, després d’una setmana de mesures extraordinàries de prevenció i de neteja, el material aconseguit amb gran esforç és escàs i s’ha de racionar, i les companyes del servei de neteja, per la seva pròpia seguretat, no poden mantenir el ritme que se’ls exigeix.

Per això reclamem concentrar esforços en allò que és essencial, el dret a la informació i l’entreteniment de servei, i afluixem la pressió sobre els treballadors i treballadores internes i externes.

24 de març de 2020