Durant el mes d’agost l’Informatiu Vespre no s’emetrà per falta de personal, segons indiquen membres de la direcció del centre de Sant Cugat. El comitè d’empresa de TVE-Catalunya considera inadmissible que un servei públic tanqui per vacances.

El servei públic de radio i televisió de l’Estat és un servei essencial per a la societat i per tant a l’estiu segueix sent igual de necessari. A més, la decisió de la Direcció incompleix l’Acord per a la Constitució de la CRTVE, la Llei 17/ 2006 i el Mandato Marco aprovat pel parlament espanyol.

Mentre la directora de TVE a Catalunya, Montserrat Abbad, concentra els seus esforços en els actes commemoratius del 50è aniversari de TVE-Catalunya, en el seu centre la falta de personal no pot ni assumir els informatius.

Per als sindicats de TVE aquest fet “denota que els responsables de TVE consideren que durant els vespres del mes d’agost no hi haurà notícies d’interès per als ciutadans de Catalunya. Potser no saben que són ells els que han de garantir la informació objectiva, veraç, plural i immediata els 365 dies de l’any”.

“En un moment de crisi on l’atur augmenta dia a dia, la contractació temporal no només generaria ocupació sinó que permetria complir amb el servei públic que tenim encomanat. No es tracta de crear llocs de treball gratuïtament, és que a TVE falten treballadors”, conclou el comitè d’empresa.

L’Informatiu vespre no ha faltat mai fins ara a la cita amb els telespectadors catalans des de que va començar a emetre’s l’any 1978 com a Crònica 2.