El Sindicat de Periodistes de Catalunya/Sindicat de Professionals de la Comunicació dóna suport a les crítiques dels treballadors de TVE-Catalunya pel fet que la direcció de l’emissora ha decidit suprimir l’Informatiu vespre durant el mes d’agost. Tal com afirma el comitè d’empresa, “és inadmissible que un servei públic tanqui per vacances”. En el comunicat que els representants dels treballadors han fet públic, i que l’SPC subscriu íntegrament, es recorda als responsables de TVE que “són ells els que han de garantir la informació objectiva, veraç, plural i immediata els 365 dies de l’any”

Aquesta supressió s’afegeix a la d’altres informatius en català, i a la dels correctors lingüistes que vetllaven pel bon ús de l’idioma, de manera que la programació en català es pot estar reduint en quantitat i en qualitat.

Per tot això, l’SPC reclama a la direcció de TVE-Catalunya que reconsideri la seva decisió i que adopti les mesures necessàries perquè aquest espai –que des de 1978, tot i que amb un altre nom, no ha faltat a la graella– segueixi formant part de la programació durant el mes d’agost. I que si això suposa haver de contractar personal, que ho faci, perquè el manteniment d’un servei públic derivat de la llei requereix un pressupost que prevegui que les persones que hi treballen puguin fer vacances.

La supressió a l’agost de l’Informatiu vespre a TVE-Catalunya –no ho oblidem, és un mitjà públic que ha de garantir els serveis informatius- és una vulneració del dret a la informació de la ciutadania, que és un dret constitucional que TVE no pot vulnerar.

SECRETARIA DE MITJANS PÚBLICS
23 de juliol de 2009