La Federació Internacional de Periodistes (FIP) ha criticada les informacions publicades per alguns mitjans italians al referir-se a l’expulsió de la FIP de la Federació Nacional dels Periodistes d’Israel (NFIJ, segons les seves sigles en anglès) per impagament de les seves cotitzacions durant quatre anys. Segons la FIP, aquesta expulsió es va fer inevitable després que l’organització israeliana rebutgés una oferta perquè li fossin condonades els deutes de tres anys si pagava la cotització deguda en 2009.

El secretari general de la FIP, Aidan White, assegura que «dir que darrere hi ha motius polítics o parlar d’un boicot a Israel o d’antisemitisme és absurd». White afegix que «la FIP dóna suport a la lluita dels periodistes en els països d’aquella zona, incloent a Israel, pel manteniment de la seva independència enfront de les pressions polítiques».

La FIP explica que ha discutit els problemes amb el sindicat israelià, que al seu torn va protestar per les condemnes de la FIP davant les accions dels governs israelians contra els mitjans de comunicació, incloent els atacs militars a mitjans de comunicació al Líban, a Gaza i a Cisjordània.

White afirma que «els nostres arguments polítics es refereixen als que amenacen la llibertat de premsa, tant si es troben en el món àrab o a Israel i als que introduïxen la confusió per convertir la nostra campanya contra els governs que amenacen els mitjans i els periodistes, en un afer ideològic, distorsionen la realitat i el paper de la FIP de manera deliberata».

La FIP responia així a les informacions publicades en Il Foglio, un diari propietat del Primer Ministre i magnat dels mitjans, Silvio Berlusconi, on s’afirma que l’expulsió de la NFIJ va ser conseqüència d’una voluntat política dels últims anys per boicotejar a Israel. El secretari general de la FIP diu que «no té cap sentit. La FIP ha enviat diverses missions a Israel, ha visitat els nostres col·legues allí i els ha convidat a participar en les nostres reunions». La *FIP, destaca White, «no té gens que amagar i ja ha expressat el seu desig sincer per a reparar ponts amb la NFIJ, però som una organització democràtica i, com a mínim, vam esperar que els nostres afiliats respectin els nostres estatuts i paguin les seves quotes».

La FIP ha publicat la carta que va enviar al juny a la NFIJ anunciant-los la decisió unànime del Comitè Executiu de la pròpia FIP i també una carta que va fer circular entre les seves altres organitzacions afiliades per a explicar aquella decisió. Totes dues estan disponibles a la web de la FIP