Aquests dies IB3 ha acomiadat a dos treballadors de la seva delegació de Menorca. Són persones que estaven contractades directament per IB3. Amb aquesta mesura algú podria pensar que el que alguns anomenen «reestructuració de plantilla» ha acabat. Doncs ni molt menys, més bé tot el contrari. La retallada només s’ha fet als càrrecs directius, una part molt petita dels qui treballem per fer realitat els serveis informatius d’IB3, o sigui, les empreses subcontractades. Quedam uns 40 treballadors que no sabem res del nostre futur, treballadors subcontractats per IB3 i que des de fa setmanes vivim angoixats en desconéixer el nostre futur.

En el cas de Menorca, les coses segueixen igual o pitjor que fa unes setmanes. Els perjudicis cap a Menorca no han canviat: a dia 1 de gener perdrem les desconnexions insulars, o sigui, els informatius de matí i capvespre dedicats exclusivament a informació de la nostra illa. Res no ha canviat, per molt que alguns dirigents i fins i tot alguns polítics diguessin que aquestes desconnexions s’havien de mantenir, i que es faria tot el possible per a que així fos. Doncs les desconnexions desapareixen l’1 de gener.

La situació encara és més greu pels treballadors que feim aquests informatius. IB3 ha tornat a externalitzar els serveis informatius, adjudicant a una empresa externa la responsabilitat de fer aquests informatius. Ho ha fet, però, amb molt menys pressupost que fins ara, cosa que vol dir que hi haurà retallada de personal. És una obvietat, per molt que des d’IB3 no se’ns confirmi i se’ns facin crides a la calma i a la paciència. Paciència quan fa setmanes que sabem que molts de nosaltres serem acomiadats i ningú no ens informa? Paciència quan els dies passen, s’acosta l’1 de gener i ningú no ens informa de com quedarà la situació a Menorca? La desinformació és una de les pitjors situacions que pot viure un treballador, i aquesta desinformació és encara més greu quan xerram d’un mitjà de comunicació públic, responsabilitat d’un Govern que diu vetllar per l’estabilitat laboral, i en canvi, als seus mitjans fa tot el contrari.

Ens sorprèn com els polítics no fan res amb aquest tema. Les declaracions que podem veure molt esporàdicament no fan més que embolicar la troca. Parlen de possibles estudis per internalitzar els serveis, alguns dels actuals governants diuen que el model d’IB3 no és el correcte però el perpetuen… Senyors, seria hora de posar fil a l’agulla i donar forma a un veritable mitjà públic. Senyors, seria hora que allò que diuen i allò que prediquen s’assembli.

Tot segueix igual a IB3, o pitjor. A poc a poc les persones que fan els informatius deixen l’empresa, i aquestes baixes, per ordre directa d’IB3, no es cobreixen. Tot segueix igual a IB3, o pitjor. Ningú no sap què passarà a partir del dia 1 de gener. S’imaginen treballar així?

10 de novembre de 2008