La plantilla de l’Avui expressa:

1. Que Grupo Godó, Planeta i l’Institut Català de Finances, empreses adjudicatàries de la capçalera de l’Avui després de la fallida de l’anterior editora, Premsa Catalana SA, amb la condició de respectar els drets laborals dels treballadors, han portat fins ara una política laboral nefasta, que s’ha caracteritzat pel menyspreu sistemàtic pels treballadors que fem el diari des de fa trenta anys. Considerem que la manera d’actuar de la direcció de Corporació Catalana de Comunicació entra en contradicció amb l’esperit del que es va acordar en la fallida. Volem recordar que en aquella operació es van invertir diners públics per tal que arribés a bon port i creiem que aquesta actitud suposa una estafa als ciutadans de Catalunya.

2. Després de les externalitzacions de diverses seccions, amb la corresponent pèrdua de llocs de treball que posa en perill la qualitat del producte, en l’actual negociació pel nou conveni col·lectiu l’empresa no vol respectar el conveni vigent i vol substituir-lo pel del sector. Aquesta intenció de l’empresa implica la pèrdua del poder adquisitiu, la imposició d’una doble escala salarial i per tant la precarització dels llocs de treball de l’Avui.

Els treballadors considerem que és absurd i lamentable que l’empresa pretengui reflotar-se i remuntar les vendes basant la seva actuació en una devaluació progressiva del producte i en la precarització dels llocs de treball.

En defensa de la nostra dignitat professional i de la qualitat del diari Avui els treballadors començarem mobilitzacions amb una vaga de signatures del 2 al 7 de maig i continuarem amb altres iniciatives fins a aconseguir la retirada de la proposta de l’empresa.

27 d’abril de 2006