Canvi a la direcció d’Informatius de TV3: un dels motius de reformar la Llei de la CCMA

De forma tristament previsible, CiU està cobrint tots els objectius que es va plantejar amb la reforma de la Llei de la CCMA, i especialment en l’àmbit del control dels serveis informatius, una veritable obsessió de la federació, alimentada per sectors convergents ‘hooligans’ que des de fa anys reclamaven el cessament tant de Mònica Terribas com de la Cap d’Informatius, Rosa Marqueta.

El nou Cap d’Informatius va exercir el mateix càrrec a Catalunya Ràdio en els anys daurats del domini pujolista a la CCMA; i per la seva trajectòria a Tv3 costa també endevinar criteris professionals en el seu nomenament, i no veure’l purament en clau de confiança política.

Es consuma així un graó més en la contrareforma iniciada amb els canvis a la Llei de la CCMA, que han inspirat els que avui mateix es perpetren en relació a RTVE. La implacable lògica de les substitucions en la cadena de comandament no auguren bons temps per a la llibertat informativa en uns mitjans que depenen empresarialment i professionalment del Govern, a través de la majoria absoluta al Consell de la Corporació, i que si es compromet a mantenir certa estabilitat laboral –i això cal veure-ho si atenem a les darreres informacions- serà a canvi de la submissió en l’àmbit dels continguts i especialment dels informatius.

Aquesta setmana coneixíem el llistat de manipulacions i censures que han patit els professionals l’IB3 des que hi impera el control absolut del PP, començant pel Consell d’Administració. I també que l’alcalde de Londres, del partit conservador, reclamava un membre del seu partit per dirigir la BBC, a la què acusava de poc afí als ‘tories’, mentre que un portaveu de la cadena li recordava que la BBC estava compromesa, com a mitjà públic, amb la imparcialitat.

Ens temem que a partir d’ara, i gràcies al seguit de nomenaments haguts i per haver –que hem d’agrair al pacte de CiU amb el PP- TV3 s’allunyi acceleradament del ‘model BBC’ i s’acosti perillosament al d’IB3, que comparteix rànquing amb Canal 9 i Telemadrid. Només la dignitat dels professionals i el seu compromís deontològic, utilitzant les eines democràtiques de què ens hem dotat amb els anys, ho podrà impedir. I sobretot per garantir el dret de la ciutadania a una informació veraç i no manipulada.

Sant Joan Despí, 16 de maig de 2012