Arran del comunicat del Partit Popular anunciant la seva negativa a atendre als periodistes que treballen per als mitjans de comunicació del Grup PRISA i les seves possibles repercussions a la comarca del Vallès Oriental, l’Associació de Professionals de la Comunicació del Vallès Oriental (APC-VO) vol fer públic el següent:

Manifestem el nostre suport als corresponsals dels mitjans afectats per aquest intent de boicot. Considerem que el fet de vetar els periodistes d’uns mitjans determinats és una clara i inequívoca agressió a tot el col·lectiu professional i la ciutadania. Resulta fal·laç, en nom de la democràcia, impedir l’accés lliure dels informadors i del públic a la informació. Qualsevol disputa personal, econòmica o ideològica entre un partit polític i un editor no es pot dirimir atemptant contra la llibertat d’expressió ni el dret d’informar i ser informat.

És significatiu que els darrers dies, paral·lelament a l’augment de la crispació política a l’Estat i l’acostament de les eleccions municipals s’incrementin les pressions contra els informadors des de sectors econòmics i institucionals. Els intents d’obstaculitzar l’exercici del periodisme crític comencen a formar part de les estratègies partidistes i de confrontació política. Els partits polítics, o els seus dirigents, haurien d’entendre que els professionals de la comunicació ni són, ni poden ser, part integrant de mecanismes propagandístics ni corretja de transmissió d’eslògans.

Demanem als polítics comarcals -amb independència de la seva ideologia però en especial als dirigents del PPC- serenitat, reflexió i la suficient maduresa democràtica per evitar aquest tipus de comportaments.

Tanmateix, demanem als informadors de la comarca que facin costat als companys del Grup PRISA per al desenvolupament de la seva tasca a la nostra comarca, denunciant i rebutjant els intents de censura que el PPC pugui posar en pràctica contra els corresponsals.

Granollers, 26 de març de 2007