La periodista iraquiana Eman Ahmad Khamas ha estat guardonada amb el Premi de Periodisme Julio Anguita Parrado, creat en memòria del periodista d’El Mundo Julio Anguita Parrado, que va morir a l’Iraq el 7 d’abril de 2003 quan exercia de corresponsal de guerra. El guardó reconeix la seva trajectòria compromesa amb els Drets Humans i la pau. La resolució del jurat reconeix «el coratge» de la periodista per haver treballat en situacions molt difícils a L’Iraq. Eman Ahmad Khamas ha denunciat l’ocupació del seu país i és una gran lluitadora pels drets de la dona.

Després de tretze anys exercint com a periodista en el seu país, al juny de 2003 va crear l’observatori contra l’Ocupació, instrument de referència per a la premsa de tot el món. Va documentar amb textos i filmacions les conseqüències de l’ocupació fins que va ser clausurat el 2004. Després de sofrir reiterades amenaces de mort pel seu seguiment de les violacions polítiques, econòmiques i socials després de la invasió del seu país, al 2006 va demanar asil polític a Espanya. Des de la seva residència a Barcelona continua participant en la lluita contra l’ocupació. Al guardó, convocat pel sindicat de Periodistes d’Andalusia (SPA), aspiraven dotze reporters de set països d’Europa, Amèrica i Àsia, cinc espanyols, dos iraquians, dos portuguesos, un xilè, un peruà, un argentí i un italià, que desenvolupen el seu treball en zones de conflicte bèl·lic o d’especial violència social.

El jurat ha estat integrat pels periodistes Roberto Montoya (El Mundo), Jon Sistiaga (Cuatro) i Ramón Pérez Maura (ABC), així com els professors Bernardo Díaz Nosty (Universitat de Màlaga) i María Dolores Adam (Universitat de Còrdova), i Julio Anguita González, com a representant de la família Anguita Parrado. Les dotze propostes van ser presentades per diferents organitzacions professionals, com el Sindicat de Periodistes de Catalunya, el Sindicat de Periodistes de Madrid, el Sindicat de Periodistes d’Andalusia, el Sindicat d’Informadors Professionals de La Rioja, el Col·legi de Periodistes de Xile i la Unió Nacional de Periodistes del Regne Unit. Eman Ahmad Khamas rebrà -en un acte que se celebrarà el pròxim 7 d’abril a Còrdova, a la seu de l’Ajuntament de la ciutat andalusa- 3.000 euros i una figura commemorativa, dissenyada per l’Escola de Joieria de Còrdova i realitzada per un orfebre triat per la direcció del Parc Joier de Còrdova.