La Federazione Nazionale Stampa Italiana (FNSI) afirma que «és del tot inacceptable que en una sala d’un tribunal s’amenaci periodistes, magistrats i homes de la cultura que lluiten contra la camorra i el crim organitzat. Encara és més inacceptable que alguns advocats es converteixin en altaveu d’aquestes amenaces, com ha succeït a Nàpols durant el procés Spartacus contra la camorra casertana, un fet que mostra un salvatgisme que fa tremolar. El sindicat dels periodistes lluita i lluitarà perquè el que va succeir al vestíbul del tribunal de Nàpols no es repeteixi mai més». El sindicat dels periodistes italians informa també que recentment la Comissió Antimàfia ha denunciat com a amenaça real els atacs a personalitats de les institucions per part del clan dels Casalesi. Diu l’FNSI que «l’Estat i les institucions no poden baixar la guàrdia enfront d’aquests gestos amenaçadors. Ha de ser garantida, sense vacil·lacions addicionals ni obstacles burocràtics, l’adequada tutela per a qui, per raons professionals i per compromís civil, es troba immers en aquests esdeveniments». Al mateix temps, l’FNSI reprova l’actitud, que titlla «d’allunyada de la deontologia professional» dels dos advocats defensors del cap del clan, i anuncia que s’interessarà per aquesta situació en una reunió amb el Col·legi d’Advocats.

El Sindicat dels Periodistes de la Campània i l’Ordine dels Periodistes de la Campània expressen la seva solidaritat amb la col·lega d’Il Mattino, Rosaria Capacchione, que conjuntament amb altres persones, entre les quals hi ha l’escriptor Roberto Saviano, ha estat objecte de greus acusacions per part de representants del crim organitzat de Caserta. La companya Capacchione que des de fa temps s’ocupa de la informació sobre la camorra casertana, últimament ha estat objecte d’amenaces de clar signe criminal, segons informa l’FNSI a la seva pàgina web. Durant una de les sessions del procés Spartacus, Capacchione va ser acusada d’haver sostingut amb els seus articles l’estratègia de la Fiscalia que tendeix a condicionar les declaracions acusatòries d’alguns penedits de la camorra. L’FNSI i l’Ordine, sense voler intervenir en el treball de jutges i advocats, ratifica la seva solidaritat amb la companya Capacchione, «que ha mostrat una precisió professional exemplar informant de qüestions que al mateix temps que són molt arriscades a nivell personal, reflecteixen fidelment la veracitat dels fets. Capacchione només ha fet el seu treball de periodista, exercitant els seus drets i deures reconeguts i defensats en un estat de dret». A la web del sindicat italià de periodistes (fnsi) es pot trobar més informació sobre el cas.