Secretaria de Comunicació

Inici/Secretaria de Comunicació

L’SPC diem prou a les violències masclistes!

Des del Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), commemorem el Dia internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones perquè encara és necessari visibilitzar aquesta xacra social, les dones que en són víctima, les supervivents i la lluita que tantes dones i organitzacions de dones i feministes duen a terme diàriament.

|2018-11-26T12:46:39+01:0026/11/2018|Comunicats|

Els canvis a RTVE també han d’arribar a Catalunya

Des del Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) estem seguint amb interès i il·lusió els canvis que s'estan produint a TVE. Però també ens està suscitant un cert desencís comprovar que aquests nous aires no arriben encara a Catalunya. Així, exigim als nous responsables de l'ens públic que impulsin que la renovació arribi també al centre territorial de Sant Cugat.

|2021-02-25T18:15:37+01:0020/09/2018|Comunicats|

La llista del SPC guanya les eleccions a betevé

La llista del SPC va aconseguir 3 representants en una jornada electoral que va comptar amb una participació rècord del 84,9%. El sindicat va aconseguir 56 vots dels 180 que es van dipositar a les urnes en la seu de betevé , situada al 22@ . L'IAC, amb 48 vots, va ser la segona formació amb més suport seguida de CCOO amb 40 i la UGT amb 34.

Etiquetes: ,
|2018-07-23T15:44:07+01:0023/07/2018|Notícies|

Contra les intrigues partidistes i governamentals per repartir-se els mitjans de la CCMA

Les lleis que regulen els mitjans públics s'han fet per blindar la independència d'aquests mitjans, no per blanquejar el seu control per part dels partits del govern de torn, ni tampoc per repartir-se les cadires dels consells d'administració per quotes i en funció de la representació parlamentària. Cap d'aquestes pràctiques es contemplen en les lleis que ens regulen, que articulen la legitimitat parlamentària, derivada de la sobirania popular, que eviti nomenaments sotmesos a interessos econòmics o polítics, sempre a punt per influir en els continguts i en assolir el màxim grau de poder.

|2018-07-02T15:12:33+01:0002/07/2018|Comunicats|

El VIII Congrés de l’SPC reclama la urgent regulació de la professió i la protecció dels col·laboradors, i elegeix Francesc Ràfols com a nou president

El VIII Congrés del Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) que s'ha celebrat avui a la Casa de la Premsa, a Barcelona, ha aprovat una pla d'acció per al pròxim mandat en el qual els eixos principals són la regulació del dret a la informació de la ciutadania com ho està a la majoria de països democràtics del món i també d'una llei que reguli els drets laborals dels treballadors de la informació que faci especial èmfasi en els periodistes a la peça i freelance.

Etiquetes: , , , , , ,

L’ERO d”El Periódico’ destrueix seccions senceres del diari, com ara Fotografia o Català

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) lamenta que el període de consultes per a l'Expedient de regulació d'ocupació (ERO) d'El Periódico de Catalunya hagi acabat sense cap mena d'acord. Això s'ha produït fonamentalment per l'immobilisme de l'empresa que no ha ofert alternatives raonables viables, cosa que ha posat les negociacions en un carreró sense sortida.

|2018-04-09T15:43:40+01:0009/04/2018|Comunicats|

Suport als treballadors d”El Periódico davant l’immobilisme de l’empresa

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) mostra el seu suport total als treballadors d'El Periódico de Catalunya davant l'immobilisme de l'empresa en la negociació de l'ERO que el Grupo Zeta va formalitzar dies enrere. El trencament de les negociacions produït ahir la nit és resultat de la inflexibilitat dels directius del diari per trobar una sortida consensuada amb el comitè d'empresa.

|2018-04-05T13:55:58+01:0005/04/2018|Comunicats|

Violència inadmissible: Cinc fotògrafs agredits pels Mossos

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) denuncia l'actuació dels agents antiavalots dels Mossos d'Esquadra que en la manifestació d'ahir a Barcelona van agredir cinc fotoperiodistes. Malauradament, aquesta és una història que es repeteix, ja que no és la primera vegada que succeeixen episodis d'aquesta naturalesa mentre confiem –potser ingènuament– que sigui l'última.

|2018-03-24T12:02:48+01:0024/03/2018|Comunicats|

Un repartiment ‘bananero’ de la CCMA

Dos anys després del darrer repartiment pirata de la CCMA, i de TV3 i CR, per part de CDC i ERC, aquestes dues forces tornen a pugnar per controlar la presidència de la Corporació, com si es tractés d'una conselleria més, és a dir, com si formés part del Govern. No hi ha un retrat millor del que és la dependència governamental de la Corporació i del sentit patrimonial que, en la millor tradició espanyola, practiques aquests partits en relació als mitjans públics de comunicació.

Etiquetes: , , , , , , , ,
|2018-02-23T20:30:07+01:0023/02/2018|Comunicats|

Declaracions daltòniques de Cospedal sobre TV3

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació rebutja frontalment les declaracions de la ministra de Defensa, Maria Dolores de Cospedal, que ha afirmat que TV3 «ha deixat de ser un mitjà de comunicació social per passar a ser exclusivament un aparell de propaganda política partidista». I que per això mereix que sigui intervinguda, amb o sense vigència de l’article 155 de la Constitució.

|2018-02-08T16:55:56+01:0008/02/2018|Comunicats|