Secció sindical de l'SPC a TV3

Confirmat el pacte de despatxos contra la independència de la CCMA

Dijous 13 de desembre passat a la tarda es va debatre al Parlament una moció de Ciutadans sobre la CCMA. Una moció desfasada en el temps, perquè provenia d'una interpel·lació al Govern d'unes setmanes enrere, i mentre, s'havia fet el pacte de la vergonya. Vergonya també per a Ciutadans, que va voler que es mantingués en secret fins després de les eleccions andaluses, per no ser criticats en aquella campanya per arribar a acords amb forces independentistes.

By |2018-12-20T10:19:25+01:0020/12/2018|Comunicats|Comentaris tancats a Confirmat el pacte de despatxos contra la independència de la CCMA

Vergonya partitocràtica

Finalment ho han fet: Després de mesos d’amagar unes negociacions que traeixen l’esperit i la lletra de la Llei de la CCMA (*), de votar al Parlament mocions i resolucions comprometent-se a reformar la llei de la Corporació per tornar al consens que afavoreix la independència i la professionalitat dels directius i els gestors. Després d’aprovar per unanimitat i tramitar de nou a la Mesa del Parlament el dictamen de la ponència conjunta de juliol del 2017 (**).

By |2018-12-05T15:53:49+01:0005/12/2018|Comunicats|Comentaris tancats a Vergonya partitocràtica

Nova carta oberta a la comissió de control

Fa dos anys vam enviar una primera carta oberta a la Comissió de Control de la CCMA apel·lant a la responsabilitat del Parlament per fer fer complir les seves lleis, és a dir que es renovés el Consell de govern de la Corporació -llavors caducat només parcialment-, que s'acordés la reforma de les lleis audiovisuals per revertir la governamentalització de TV3 i Catalunya Ràdio, i que s'instés el Govern i el Consell de la CCMA a firmar el Contracte Programa que ja llavors era a punt, i que

By |2021-02-25T18:14:29+01:0022/09/2018|Comunicats|Comentaris tancats a Nova carta oberta a la comissió de control

Reclamem una resposta urgent del Govern

Davant les noves informacions, mai desmentides, sobre el repartiment dels principals càrrecs de la Corporació, de TV3 i de Catalunya Ràdio entre els partits del poder, hem de reclamar un aclariment diàfan i immediat de si aquest acord, ara qüestionat, formava part del pacte de govern subscrit entre el JuntsxCat i ERC. Si no hi és, pensem que correspon al Parlament fer complir les lleis catalanes de l'audiovisual públic que atorguen únicament a la cambra catalana la potestat per a l'elecció dels màxims càrrecs directius de la CCMA i dels seus mitjans.

By |2018-08-09T17:59:30+01:0009/08/2018|Comunicats|Comentaris tancats a Reclamem una resposta urgent del Govern

Es prepara la tupinada

El diari El País confirma el que ja es coneixia: els partits del Govern volen renovar el Consell de la CCMA d'acord amb la llei actual, producte de l'acord entre CiU i el PP el 2012. L'excusa que el diari atribueix a "fonts consultades" és que si es fes d'altra manera ·seria un procediment molt llarg".

By |2018-06-19T10:34:43+01:0019/06/2018|Comunicats|Comentaris tancats a Es prepara la tupinada

Brauli Duart ha marxat al Departament d’Interior i la seva substitució per la novament nomenada Vicepresidenta, Núria Llorach, posa de manifest la urgència de renovació plena del Consell de govern de la CCMA, caducat des de final de març, i la meitat dels seus membres des de fa tres anys.

By |2018-06-05T13:48:16+01:0005/06/2018|Comunicats|Comentaris tancats a Renovació immediata del Consell de la CCMA i amb els criteris aprovats per unanimitat en la ponència de reforma de la Llei

Independència per als mitjans de la CCMA

Més de vuit mesos després, aquest divendres es torna a fer una sessió de la comissió de control de l'actuació de la CCMA. Han estat vuit mesos en que erròniament algú ha suposat, perquè hi havia un govern intervingut pel 155, que els seus mitjans han estat "incontrolats". La realitat és que ha funcionat el control remot, a través dels directius designats pels partits de l'anterior govern, que ara se sap que volen reajustar el repartiment en termes més paritaris (però no pas de gènere).

By |2018-05-31T16:28:13+01:0031/05/2018|Comunicats|Comentaris tancats a Independència per als mitjans de la CCMA

‘Ordeno y mando’ i nepotisme a TV3

1. Unificació del Sense Ficció i del 30'. Forma i fons. De forma abrupta i sense cap mena de consulta amb els professionals que fa anys que treballen en àmbits tan específics com els de documentals o el 30' es decreta, sense marge de discussió, que s'unifiquen els programes i s'anomena un director conjunt, que porta molt temps al sud-est asiàtic i en qui es confia la tasca de «sacsejar» no se sap què.

By |2017-06-13T11:02:04+01:0013/06/2017|Comunicats|Comentaris tancats a ‘Ordeno y mando’ i nepotisme a TV3