FeSP

És l’hora d’un Estatut per a l’Agència EFE

El canvi d'etapa que s'obre a l'Agència EFE amb el nomenament de Gabriela Cañas com a nova presidenta, que substituirà el destituït Fernando Garea, i la constatació que aquest relleu torna a produir-se a instàncies del Govern, fa més evident que mai la reclamació d'un Estatut de mitjà públic que propiciï l'elecció de la presidència d'EFE en seu parlamentària i el seu control a càrrec dels grups polítics, com seria el normal i correcte en una empresa pública.

By |2020-02-26T10:24:58+01:0026/02/2020|Comunicats|Comentaris tancats a És l’hora d’un Estatut per a l’Agència EFE

Augment de tarifes del 50% a periodistes a la peça…a Holanda

Els sindicats de periodistes holandesos informen que els periodistes independents Britt van Uem i Ruud Rogier han guanyat la seva demanda salarial contra el grup editorial DPG Media (anteriorment De Persgroep). El jutge va dictaminar que les tarifes que havien rebut per un treball, –13 cèntims per paraula i 42 euros per foto–, no són justes i ha determinat augmentar-les en un 50% –21 cèntims per paraula i 65 euros per foto–, que l'editora haurà d'abonar a aquests dos freelancers per una feina feta el 2018.

By |2019-11-11T18:45:23+01:0011/11/2019|Notícies|0 Comments

Un estudi de la UAB revela com la precarietat als mitjans digitals dificulta el seu creixement i desenvolupament a la xarxa

Les professores Luisa Martínez-García i Celina Navarro Bosch, del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), han difós a través de la Revista Latina de Comunicación Social el seu treball Característiques dels periodistes online espanyols: consolidació d'una professió en un context de crisi econòmica. En aquest estudi s'analitza una una enquesta a periodistes que treballen en 301 mitjans diferents.

By |2019-06-26T11:32:08+01:0026/06/2019|Notícies|0 Comments

Continua el bloqueig en la negociació del Conveni Estatal de Premsa Diària

Els sindicats que negocien el VI Conveni Col·lectiu Estatal del Sector de Premsa Diària mantenen la seva decisió de convocar dues jornades de vaga en les empreses que en són afectades, a l'espera que l'organització patronal, l'Associació de Mitjans d'Informació (AMI), reconsideri la seva postura de no negociar cap pujada salarial ni altres millores per als treballadors afectats pel conveni, els qui després d'una dècada de crisi, acomiadaments i tancaments mantenen unes condicions salarials i laborals molt allunyades de les d'altres capçaleres de premsa espanyoles.

By |2019-05-10T15:32:25+01:0010/05/2019|Comunicats|Comentaris tancats a Continua el bloqueig en la negociació del Conveni Estatal de Premsa Diària

El Grup Zeta tanca ‘Interviú’ i ‘Tiempo’ i acomiada la plantilla

La FeSP denuncia la incompetència dels directius dels mitjans, incapaços de trobar una solució alternativa tot i les importants retallades salarials que pateixen els treballadors del grup des de fa anys. En un comunicat, la Junta Executiva Federal de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) expressa el seu pesar per "la decisió del Grup Zeta de tancar dues de les capçaleres històriques, Interviú i Tiempo, i acomiadar les 24 persones que integren la plantilla. Aquest tancament, com el de qualsevol mitjà de comunicació, afecta negativament el pluralisme informatiu.

By |2018-01-11T14:06:23+01:0011/01/2018|Altres comunicats|Comentaris tancats a El Grup Zeta tanca ‘Interviú’ i ‘Tiempo’ i acomiada la plantilla

El PP menysté l’homenatge que París ret al fotògraf Francesc Boix

El Govern espanyol ha eludit el mandat del Congrés dels Diputats i només la Generalitat catalana i l'Ajuntament de Barcelona han estat presents amb les autoritats franceses a l'acte d'homenatge celebrat el 16 de juny a París al fotògraf Francesc Boix. L'acte es va celebrar al cementiri parisenc de Père Lachaise i va estar organitzat per l'alcaldessa de la capital francesa, Anne Hidalgo, després de llargs anys de treball de la Amicale de Mauthausen de París.

By |2017-06-17T07:48:21+01:0017/06/2017|Notícies|0 Comments

Els mitjans de comunicació, dels que més abusen de la figura dels estudiants en pràctiques

L'advocat Guillermo Suárez de Castro considera que els mitjans de comunicació «són un dels sectors que més abusen dels estudiants en pràctiques», on es constata que els convenis de col·laboració que signen les empreses amb les universitats o centres d'estudis «no compleixen la seva finalitat de formació d'aquells que realitzen les pràctiques.»

By |2017-06-17T07:22:17+01:0017/06/2017|Notícies|0 Comments

La FeSP se suma a la demanda de la PDLI que exigeix a Interior posar fi a les traves policials als informadors

La presidenta de la Plataforma en Defensa de la Llibertat d'Informació (PDLI), Virginia Pérez Alonso, s'ha dirigit al ministre de l'Interior, Juan Ignacio Zoido, per expressar-li la seva «més ferma queixa davant repetides actuacions policials contra l'exercici de la llibertat d'informació i davant les traves a la labor de periodistes en l'exercici de la seva funció».

By |2017-06-17T07:07:35+01:0017/06/2017|Notícies|0 Comments

CCOO, UGT i la FeSP demanen a l'AEDE que reflexioni sobre els problemes reals de les seves empreses i qui han causat la pèrdua d'ingressos Comunicat conjunt de Comissions Obreres (CCOO), la Unió General de Treballadors (UGT) i la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP).

By |2017-04-05T08:49:07+01:0005/04/2017|Comunicats|Comentaris tancats a Els editors de premsa volen condemnar els seus treballadors a quatre anys més de congelació salarial

Solidaritat de la FeSP amb el poble belga

Instants després del brutal atemptat múltiple a Brussel·les, la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) va manifestar la seva inquietud pels companys de la Federació Internacional de Periodistes (FIP) i de la Federació Europea de Periodistes (FEP), a la qual pertanyem, ja que la seva seu és a poca distància de l'estació del metro de Maelbeek, on es va produir una de les explosions i que habitualment utilitzen molts d'ells.

By |2016-03-23T12:50:33+01:0023/03/2016|Notícies|0 Comments