La FeSP denuncia la incompetència dels directius dels mitjans, incapaços de trobar una solució alternativa tot i les importants retallades salarials que pateixen els treballadors del grup des de fa anys.

En un comunicat, la Junta Executiva Federal de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) expressa el seu pesar per “la decisió del Grup Zeta de tancar dues de les capçaleres històriques, Interviú i Tiempo, i acomiadar les 24 persones que integren la plantilla. Aquest tancament, com el de qualsevol mitjà de comunicació, afecta negativament el pluralisme informatiu.

Aquesta mesura és una prova més de la demostrada incompetència dels responsables del Grup Zeta, que han estat incapaços de trobar una solució alternativa a la pèrdua de dues capçaleres històriques i l’acomiadament de la plantilla, tot i la important retallada salarial que pateixen els treballadors des de fa sis anys.

Els responsables del Grup Zeta van demostrar la seva incompetència quan, a la primavera passada, en comptes de recuperar els salaris de 2012 com havien negociat amb els representants dels treballadors, van plantejar incrementar les retallades. En el cas d’Interviú i Tiempo van proposar el disbarat d’un 40 per cent de reducció salarial, i els treballadors finalment van acceptar una retallada del 16%, com ja anaven fent, per millorar la situació de l’empresa.

La FeSP i tots els seus sindicats, entre ells el Sindicat de Periodistes de Madrid (SPM) al qual pertany el delegat de personal que representa la plantilla, se solidaritzen amb els treballadors de l’empresa Edicions Zeta SA, editora d’aquestes dues revistes, i els ofereix el seu assessorament laboral i jurídic”.
Per la seva banda, els treballadors han difós un comunicat en el qual critiquen que l’empresa hagi dit públicament que agraeix “el talent i dedicació” de la plantilla, quan ni tan sols ha tingut el gest de comunicar-los directament una mesura tan greu com és el tancament i acomiadament col•lectiu.

L’empresa va comunicar la seva decisió al representant de la plantilla -del Sindicat de Periodistes de Madrid (SPM) -, en una reunió de 10 minuts. Poc després, els treballadors van demanar explicacions a la directora general de Revistes del Grup Zeta, Esther Tàpia, perquè fa set mesos van negociar la sortida voluntària de nou persones i mantenir per a la resta un 16 per cent de reducció salarial, per reduir els costos. Ella i el director d’Organització i Personal, Carlos Jiménez, els van respondre que han notificat la decisió al delegat de personal com estableix la llei, de manera que “no veien necessitat de comunicar-ho als treballadors directament”, indica la plantilla en el seu comunicat.