El comitè intercentres d’El Periódico ha informat als treballadors del rotatiu de l’anunci que els va fer el 19 de gener passat la direcció de l’empresa pel qual els comunicava la seva intenció de dur a terme una reestructuració en la plantilla de totes les empreses del conveni de l’intercentres amb la finalitat d’aconseguir un estalvi addicional de la massa salarial de fins al 45%. L’empresa dóna per iniciat el període de negociació de dos mesos que inclou un mes previ a la presentació d’un ERO i el mes propi del període de consultes obligatori. Encara que no ha donat més detalls de la reestructuració plantejada, la direcció ha indicat que es deu a causes organitzatives i proposa estudiar mesures alternatives als acomiadaments forçosos com a baixes voluntàries.

El comitè ha manifestat el seu rebuig frontal a la mesura en considerar que dinamita el clima laboral i els acords signats al juliol passat després de la vaga feta setmanes enrere i «farà impossible la publicació d’El Periódico tal com el coneixem fins ara». A més, el comitè ha traslladat a la direcció la falta d’informació clara sobre l’evolució del negoci, la renegociació del deute amb la banca i el model de negoci que volen implantar.

Davant la brutal agressió anunciada per la direcció del Grupo Zeta, el comitè ha convocat una assemblea general Intercentres per al dilluns 22 de gener a la redacció del diari per analitzar la resposta de la plantilla a aquest anunci.