Els representants dels treballadors de TV3 i de Catalunya Ràdio han estat convocats dimarts 25 de juny per iniciar el procés d’acomiadaments col•lectius.

La notícia ha arribat poc abans de l’Assemblea General de treballadors de TV3, que ha acordat diverses mesures de protesta contra un ERO que arriba després que la direcció de la CCMA, presidida per Brauli Duart, trenqués unilateralment i sense cap justificació les negociacions de conveni col•lectiu.

Els treballadors han aprovat les següents propostes fetes pel Comitè d’empresa:

1) l’endemà de la comunicació de l’ERO, és a dir el 26 de juny, reacció immediata de la plantilla de TV3 amb una concentració massiva en un lloc significat de Barcelona.

2) a partir de l’inici del període de consultes sobre l’ERO i durant tot el procés, vagues diàries de deu minuts en horaris clau alternatius, que permetran la participació del 100% de la plantilla.

3) a partir de dimarts, vaga d’hores extres. No se n’ha de fer ni una ja que les hores extres són voluntàries i contribueixen a posar en qüestió els llocs de treball.

El Comitè d’empresa ha demanat a l’Assemblea que proposi altres accions i mobilitzacions que permetin combinar les protestes i la difusió de l’abús que suposa l’acomiadament col•lectiu.

Una mesura presa pel Govern en solitari, aprovada per només la meitat del Consell de Govern de la CCMA, els tres membres de CiU, i criticada per la majoria de forces polítiques del Parlament, especialment les que comparteixen la funció de servei al país de TV3 i Catalunya Ràdio.

El pols acaba de començar: no els ho posarem fàcil a un Govern en minoria i a un Consell de la CCMA que no respon al consens ni a la nova situació política, i que busca afectar el model de RTV pública en benefici d’interessos privats en l’àmbit de l’audiovisual.

Sant Joan Despí, 20 de juny de 2013