Dimarts 28 de juliol a la nit la Direcció de la CCMA i el comitè d’empresa de TV3 hem arribat a un preacord sobre el XIII Conveni Col•lectiu de CCMA, SA (àmbit televisió) dins de la negociació sobre l’execució de la sentència de l’Audiència Nacional respecte al retorn del RAV (retallada del 5%).

Els acords inclouen que la direcció renuncia a presentar recurs sobre la sentència. El descompte del 5% es deixarà d’aplicar quan l’acord sigui ratificat pels treballadors a principis de setembre. El retorn de la retallada des de 2013 es farà a terminis fins al 2018. La devolució es farà també i de manera immediata als treballadors acomiadats per l’ERO.

El Conveni Col•lectiu que recuperem serà vigent dos anys (2015-16) amb dos anys més d’ultra activitat fins a finals de 2018 amb alguns afegits en matèria d’equiparació dels treballadors provinents d’altres empreses de l’Ens públic i de limitació dels efectes de la desregulació de la jornada propiciats per la Reforma Laboral. Inclou també el compromís de no fer acomiadaments col•lectius durant el període 2015-2018 i de negociar amb el Comitè els plans d’unificació i confluència de redaccions de TV3 i Catalunya Ràdio.

Amb aquest preacord els treballadors aconseguim el doble objectiu que ens havíem plantejat:

– Recuperació del Conveni Col•lectiu que ens van treure el gener de 2014
– Eliminació del RAV i recuperació de les quantitats il•lícitament descomptades.
És un pas decisiu cap a la resolució del llarg conflicte laboral dels últims anys a TV3, que ha provocat acomiadaments col•lectius i retallades de sou i de condicions laborals als treballadors, que ara comencen a ser restituïts