En declaracions a la premsa, el portaveu del Govern Francesc Homs va dir dimarts dia 8 que encarregar un estudi a Deloitte Abogados (on hi ha David Madí) per estudiar la possibilitat d’un impost per finançar TV3 és només responsabilitat del Govern i no de la CCMA. I que davant d’iniciatives com aquesta, la del Consell de Govern de la Corporació és “executar-les, o fer-les, o dur-les a terme…”. Ignora el portaveu, pel que sembla, que el finançament de la CCMA ve fixat per la Llei Audiovisual de Catalunya i per la de la Corporació, combinant una aportació pressupostària del Govern amb ingressos via publicitat. I que per tant el Govern no pot fer i desfer al seu gust sense portar-ho al Parlament.

Homs també va recordar amb visible satisfacció que a la CCMA ja s’han pres mesures, com el tancament de canals, que ja havia anunciat el novembre de l’any passat, passant per sobre de les competències del Consell de Govern. Tancament que el dòcil Consell actual, fruit de la contrareforma governamental de la Llei de la Corporació, ha executat obedientment, que és el que desitja el portaveu.

Les declaracions evidencien en mans de qui està el destí de TV3 i de la CCMA, gràcies a que s’ha perdut el marge d’independència que hauria de tenir la direcció de la Corporació. És bo saber-ho, per tenir clar a on hem d’adreçar la resposta que els treballadors de TV3 volguem donar a l’actual situació de silenci de la direcció. Un silenci combinat amb declaracions cara enfora enfocades només a fer quadrar els números i no a reclamar el finançament necessari per mantenir el servei públic universal que cap altra televisió ofereix.

Per això caldrà que les mesures de protesta que acordem les adrecem també a les candidatures a les pròximes eleccions, perquè es defineixin sobre el model i les dimensions de la CCMA, per evitar trobar-nos constantment qüestionats, quan el Mandat Marc del Parlament i la Llei de la Corporació (fins i tot retocada) defineixen ben clar quines obligacions i quin finançament hem de tenir, a través del Contracte Programa.

Davant els eufemismes i constants divagacions sobre en què està treballant el Consell, començant pel President, veritable corretja de transmissió del Govern (“reformulació urgent del model”, plans estratègics i de viabilitat, estudis sobre si estem “sobredimensionats”, “nou marc laboral”…) ja és hora que els treballadors exigim claredat i una direcció que actui com a tal, i no de transmissora dels interessos partidistes del Govern en funcions.

Per això, i per portar el repte cap a qui és la veritable direcció de la CCMA, que no és una patronal qualsevol, val la pena donar suport al Pla de mobilitzacions proposat pel Comitè d’empresa, que busca també portar a la campanya electoral el debat sobre la Corporació que necessita Catalunya.

L’atac frontal del PP i del duopoli de les televisions privades, que ara acapararan més publicitat, contra la missió de servei públic de les radiotelevisions autònòmiques l’hem d’aturar a Catalunya, evitant la perversió i la degradació dels objectius fonamentals de la CCMA, que són la normalització de la llengua i de la cultura catalanes i la defensa de la nostra identitat com a poble.

Per tot plegat, cridem a participar massivament en el referèndum el 14 i 15 d’octubre, i a donar un vot de confiança al Comitè, representant col.lectiu dels treballadors, perquè organitzi un seguit d’accions que comportin poc cost als qui ja estem castigats per les retallades, no provoquin un rebuig de l’audiència i siguin prou visibles per posar sobre la taula el punt de vista que sempre es vol marginar : el de la plantilla que fa funcionar l’empresa i garanteix el servei públic que és garantia de democràcia.

Sant Joan Despí, 11 d’octubre de 2012