La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) i els seus sindicats donen suport a la vaga feminista laboral, estudiantil, de cures i de consum del 8 de març, perquè és un pas important per demostrar que «si paren les dones, es per al món», i per aconseguir una societat més justa, on dones i homes estiguin en un plànol d’igualtat real i on es pugui eradicar tot tipus de violències cap a les dones.

Un any més, la FeSP denúncia el maltractament salarial i professional, l’assetjament i la violència cap a les dones en general, i cap a les periodistes i comunicadores en particular, i manifesta el seu compromís de seguir denunciant el desistiment i l’incompliment d’un dret fonamental, la igualtat.

Per tot això, la FeSP se suma aquest any al manifest Las periodistas paramos, –Les periodistes fem vaga, en la seva versió en català– subscrit per milers de companyes, i fa seves les seves reivindicacions en el sector del periodisme i la comunicació, en el qual es denuncia la bretxa salarial, els sostres de vidre, la precarietat, la falta de coresponsabilitat i flexibilitat laboral; l’assetjament laboral i sexual; la masculinització dels espais d’opinió i les tertúlies; la mirada parcial i la preocupació dels enfocaments parcials i esbiaixats.

Cal recordar la importància del treball periodístic per elaborar informacions i continguts no sexistes. Aquesta labor és fonamental per bandejar el masclisme de la societat i crear espais d’igualtat. Per a això, és necessària la vigilància constant dels consells de redacció, comitès d’empresa i delegats o delegades de personal, comissions d’igualtat i tots els treballadors i treballadores dels mitjans de comunicació i les empreses en general.

Cal aplicar llenguatges i pràctiques periodístiques no sexistes que visibilitzin les dones, que permetin informar i comunicar amb models igualitaris i que lluitin contra la major xacra de la societat: les violències contra les dones, que cobren la seva màxima expressió en el seu assassinat a les mans dels seus companys o exparelles. Per això és fonamental la formació dels treballadors i les treballadores dels mitjans.

En aquest Dia Internacional de la Dona, la FeSP també mostra la seva solidaritat amb totes les companyes que són i han estat maltractades, algunes assassinades, per fer la seva feina. El nostre suport i reconeixement a totes aquestes professionals valentes que arrisquen les seves vides en la tasca quotidiana d’informar en tota mena d’indrets, pobles i ciutats d’arreu del món, sense més protecció que la seva consciència a l’hora d’exercir la llibertat i el deure informar de forma veraç a la ciutadania.

7 de març 2108