Comunicat ciutadà, per la dignitat de la política, per la pau i la llibertat per tots

1. Un cop més, hem de denunciar la violència com incompatible amb la democràcia, l’acció política pervertida per un terrorisme cec, la manipulació del diàleg per enfrontar els catalans amb els altres ciutadans de l’Estat espanyol. No permetrem que s’accepti el dubte sobre la nostra solidaritat amb tots els que pateixen amenaces, atemptats i assassinats. Cap ciutadà de Catalunya, cap ciutadà espanyol, es pot considerar preservat de la violència, tots som víctimes en potència, tots mereixem respecte i solidaritat, aquí i a tot Espanya. No acceptem ni treva ni cap privilegi dels que trafiquen amb la mort. Abans que tot ens oposem a la violència política i al terrorisme, ni cap justificació ni cap concessió.

2. Però tampoc acceptarem les pressions, les amenaces i els insults provinents de responsables del govern espanyol i del Partit Popular, accions que fins i tot poden tenir rellevància legal. És una pràctica política obscena, contrària a la veritat, a la justícia i al dret. Una agressió al nostre procés democràtic i d’autogovern. Ens volen enfrontar amb els altres pobles de l’Estat, fer-nos viure en una permanent situació de tensió que dificulti l’acció del govern català elegit per la majoria del nostre poble, reduir progressivament el nostre autogovern i les nostres llibertats. Les institucions, les entitats cíviques i la ciutadania de Catalunya han respost amb fermesa i serenitat. Ens oposarem a aquesta política reaccionària amb tots els mitjans polítics, i també amb accions legals si s’escau, que estan a l’abast en un Estat democràtic.

3. Volem manifestar el nostre suport a les institucions catalanes que ens representen i expressen la nostra autonomia i els nostres drets, a la Generalitat de Catalunya. Som conscients que avui, amb independència de les nostres preferències polítiques, hem de posar per davant la defensa de les nostres llibertats com a persones i dels nostres drets com a país. Volem avançar cap una democràcia més plena, un autogovern més fort, una societat més justa.

4. Les organitzacions, entitats i col·lectius sotasignats, amb tots aquells que es vulguin adherir, adrecen aquest comunicat a tots els ciutadans de Catalunya. No deixarem que s’imposi ni el terror, ni la por, ni l’amenaça ni la mentida. No permetrem que ens enfrontin amb els altres pobles, amb els altres ciutadans espanyols. La nostra força és la raó i la solidaritat. També ens adrecem als nostres companys del resta d’Espanya, a les organitzacions i entitats espanyoles similars a les nostres. Compartim els valors democràtics, som objecte de l’agressió per part de les mateixes forces del terror i de l’engany i patim el mateix govern que ha degradat la política fins a límits impensables fa poc temps.

Barcelona, 24 de febrer de 2004

Aquest comunicat està inicialment sotasignat per:

• Assemblea d’Intel·lectuals, Professionals i Artistes
  • CC.OO