Margalida Solivellas ha estat elegida secretaria general del Sindicat de Periodistes de les Illes Balears (SPIB) durant l’assemblea general ordinària del Sindicat celebrada el dissabte 9 de febrer. Solivellas encapçalava l’única candidatura presentada durant aquest congrés. La designació també suposa el nomenament de Juan Torres Blasco, com a secretari d’Organització; Cati Fernández, com a secretaria de Finances; i Jaume Catany com a secretari d’Actes, així com 26 vocals. Aquesta candidatura ha estat ratificada amb 55 vots a favor i vuit nuls. A la mateixa sessió s’ha aprovat la constitució d’una Comissió Professional i de Garanties, presidida per Andreu Manresa, i integrada per onze professionals més de la comunicació. La nova executiva de l’SPIB es proposa analitzar la realitat laboral del sector, reforçar l’estructura d’assessorament sindical, potenciar la formació dels afiliats, fer de la seva pàgina web un fòrum de comunicació i ampliar la participació de representants d’aquest col•lectiu de la Part Forana de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera.

L’assemblea ha aprovat, a més, resolucions en les que denuncia la concentració de la producció externa a IB3 i insta als partits polítics a complir les seves promeses electorals de modificar el model de contractació externalitzat als mitjans públics. L’SPIB també condemna que «les televisions públiques estableixin blocs d’informació tancats i repartits per sigles i sectors» i es solidaritza amb Acció Cultural del País Valencià pel tancament dels repetidors de TV3.

El ple de l’assemblea ha reconegut amb un prolongat aplaudiment la tasca realitzada per la anterior executiva encapçalada per Andreu Manresa, qui ha liderat aquesta agrupació professional des de la seva constitució, fa set anys. A la clausura del congrés han assistit la batlesa de Palma, Aina Calvo; el secretari general de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), Enric Bastardes, així com representants dels sindicats de periodistes de Catalunya, Andalusia, Madrid, La Rioja i Galícia i dels sindicats STEI i Unió Obrera Balear.

Palma de Mallorca, 9 de febrer de 2008