El Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC) mostra el seu rebuig més enèrgic a les agressions de què va ser objecte per part d’agents dels Mossos d’Esquadra el fotògraf José Colón, del diari Público, que feia el seguiment de la manifestació dels estudiants contra el Pla de Bolonya. Aquesta no és la primera vegada que el Sindicat es veu en l’obligació de denunciar públicament una acció d’aquest estil que suposa, més enllà de l’agressió física al company –molt greu, perquè va provocar que se li haguessin d’aplicar sis punts de sutura–, una vulneració al dret a la informació de la ciutadania, un dels més fonamentals en qualsevol societat democràtica.

L’SPC mostra la seva solidaritat més absoluta amb el company afectat al qual dóna suport en totes les accions que vulgui emprendre i es posa a la seva disposició per a tot allò que cregui convenient. L’SPC lamenta especialment que aquest fet suposa una marxa enrere respecte els avenços que s’havien fet darrerament en el respecte a la tasca dels mitjans de comunicació per part dels cossos de seguretat. El Sindicat exigeix als comandaments del cos que depurin les responsabilitats que s’escaiguin i que prenguin les mesures necessàries perquè fets d’aquesta mena no es tornin a reproduir. Cal deixar constància que el company anava convenientment acreditat com a fotoperiodista i, per tant, els agents que el van agredir eren perfectament conscients que atacaven un professional de la informació.

21 de novembre de 2008