El Sindicat de Periodistes de Catalunya rebutja les agressions que han patit diversos redactors, fotògrafs i càmeres de TV quan complien amb la seva tasca informativa al barri de Ca n’Anglada de Terrassa.
Nombrosos “skins”, que són els que han capitalitzat i alentat els enfrontaments entre els veïns i els magribins, han agredit a fotògrafs de diferents mitjans de comunicació com el Diari de Terrassa, La Vanguardia, Avui i El Periódico de Catalunya.
Els incidents es van produir quan els professionals d’aquests mitjans estaven cobrint la informació. Per evitar que fessin la seva feina, un grup de vint “skins” els van amenaçar i a alguns d’ells els van trencar els flashs i els van prendre alguns rodets. Una cosa semblant va succeir amb els redactors i els càmeres de televisió, als qui van impedir realitzar la seva feina amb normalitat i a més els van agredir físicament.
El Sindicat de Periodistes de Catalunya rebutja qualsevol tipus d’acte racista, vingui d’on vingui, però vol destacar que el treball dels professionals de la informació és reflectir la realitat social que ens envolta, sense prendre part activa en els conflictes.
Barcelona, 16 de juliol de 1999