L’SPC manté vius alguns punts de la plataforma dels treballadors després d’un bon pacte global però amb carències greus

La matinada de dimarts 4 d’octubre la Comissió Negociadora del Xè. Conveni Col·lectiu de TV3 va arribar a un preacord que va firmar una majoria suficient de la representació dels treballadors, i dimecres dia 5, el comitè d’empresa el va aprovar per majoria. La representació de l’SPC va deixar en suspens la seva firma en el primer cas, i s’ha abstingut en la votació al comitè.

Els motius són els següents:

1) Fem una valoració globalment positiva del preacord :
· Per l’increment salarial (IPC estatal+ 0,2 punts + les dècimes que l’IPC català superi en més d’un 0,5 l’estatal).
· El 0,5 sobre la massa salarial per a un Pla de Pensions.
· Les 140 places fixes aconseguides.
· La dotació anual de 30.000 euros per a noves revaloritzacions.
· D’altres millores socials i laborals aconseguides en el preacord, a més de la retirada de les propostes desreguladores plantejades a l’inici per la representació de la direcció.

2) Però no podem abonar totalment el preacord a la vista de les negatives de la direcció a reivindicacions plantejades per la nostra candidatura, referides especialment a Informatius i a les categories que representem, i connotades d’elements professionals que la direcció no ha volgut o no ha sabut atendre. Destacadament:
· La negativa rotunda a completar el mig equip d’ENG’s del cap de setmana a les delegacions de Catalunya. No per treballar a Tarragona o a Lleida els ENG’s han de ser mig professionals: la naturalesa de la seva categoria implica treballar en parella polivalent i la situació actual només podia ser transitòria.
· L’exclusió dels nivells F i G de l’obligació d’anar a llistes d’espera quan es contracta per obra, perquè és una discriminació respecte d’altres categories i col·lectius.
· L’immobilisme amb la ja crònica petició que es reguli la feina dels estudiants en pràctiques (és el tercer conveni en què queda com una disposició transitòria).
· L’entestament a mantenir exclosos de conveni gran part dels càrrecs professionals d’Informatius, és a dir, a definir la seva tasca i publicar el seu sou, incloent-los en el llistat de llocs de treball. Això no té cap cost econòmic i evitaria sospites de poca transparència, un requisit que es pot exigir a una empresa pública com TVC, que no ha de tenir sous secrets.

Per això, el Sindicat de Periodistes reclama una reflexió de la direcció de TVC, i també de la direcció general de la CCRTV, perquè no menystingui la motivació que peticions tan racionals tenen per a una part important de la plantilla, i perquè procuri mantenir un clima de relacions laborals a Informatius que no deteriori la necessària confiança professional que en aquest període cal més que mai. Sobretot si pensem en altres factors de descontentament com la situació dels corresponsals a l’estranger com a falsos free-lance a tant la peça (que mereixen un contracte laboral de TVC, ja que estan a les seves ordres) o l’intent de no reconèixer la tasca d’indexació com de nivell F, contradient tota la pràctica professional dels últims anys.

Per a nosaltres, només un moviment positiu per part de la direcció en aquest sentit pot afavorir un SÍ clar al preacord per part de la nostra candidatura, de l’SPC i dels col·lectius i companys que s´hi senten representats.

Sant Joan Despí, 5 d’octubre de 2005