El Sindicat de Periodistes de Galícia (SXG) sol·licita als governs liderats pel PSOE, el d’Espanya i el de la Xunta de Galícia, que donin suport a la reobertura de la cadena de Ràdio Nacional d’Espanya (RNE) en gallec, l’antiga Ràdio 4. El Sindicat s’uneix així a la campanya social que acaben de llançar la Mesa per la Normalització Lingüística per recuperar el canal de RNE en llengua gallega, tancat el 1992. Cal recordar que en l’actualitat Ràdio 4 continua funcionant a Catalunya, on aquesta emissora serveix, entre d’altres coses, per promoure el català. L’SXG entén que el reduït ús del gallec per part de les empreses de comunicació fa imprescindible que les administracions gallegues s’involucrin per a la seva promoció amb accions concretes. A més, la reobertura de Ràdio 4 suposaria una oportunitat única per generar nous llocs de treball amb estabilitat. Un treball digne per als professionals de la comunicació i, en opinió de l’SXG, condició imprescindible per assolir que la ciutadania disposi d’una informació plural i veraç. A la pàgina web del sindicat gallec (http://sindicatodexornalistas.org) hi ha àmplia informació sobre aquesta campanya.