La periodista María Tikas, redactora del diari Sport, va rebre aquest dimarts passat, després de l’encontre entre el Futbol Club Barcelona i el Dinamo de Kíev diversos missatges masclistes de carregat to sexista. Aquesta agressió es va produir després que la comunicadora ressaltés en el seu compte de Twitter el bon joc que havia tingut en aquest partit el futbolista Nico González, al qual Tikas va definir com un jugador que representava el «present i futur» del Barça.

Com a resposta als missatges grollers Tikas va penjar en la mateixa xarxa: «Ahir Nico va ser dels millors, cosa que és habitual en els últims partits. Vaig fer un tuit, igual que molta gent. Pots o no estar-hi d’acord. Però és una vergonya que les dones hàgim d’aguantar aquest tipus de comentaris avui dia. I aquest és només un exemple».

El president de l’SPC, Francesc Ràfols, es va posar en contacte amb Tikas per mostrar-li la solidaritat i el suport del sindicat. La periodista va explicar-li que «aquestes agressions són freqüents; les pateixo jo i moltes companyes amb gran freqüència. Ens diuen que si fem periodisme és perquè haurem accedit a alguna mena de proposta sexual. Ens passa a totes… Tots els meus col·legues homes van ponderar l’actuació de Nico davant el Dinamo, però l’única que va rebre aquestes paraules vaig ser jo… Només perquè sóc dona. Crec que les periodistes hauríem d’animar-nos a denunciar aquests actes masclistes».

Així que va tenir coneixement dels fets, l’SPC va mostrar el seu rebuig a través Twitter, afirmant que «ens sumem al rebuig total dels comentaris masclistes, grollers i ofensius que reben les dones, també les periodistes, especialment les joves, a les xarxes. Aquest que ha rebut la companya del diari Sport no és un fet aïllat. El nostre suport a MariaTikas. #prouciberassetjament»

El president de l’SPC, ha afirmat que «el ciberassetjament és inadmissible; s’hauria de perseguir els autors d’aquesta mena de missatges d’odi. Ens hem posat a disposició de la companya per tot allò que necessiti del sindicat». Ràfols va afegir que «també reclamem que els mitjans de comunicació arbitrin mesures per protegir els seus treballadors, especialment les treballadores, d’aquesta mena d’atacs, donar-los suport i lluitar contra la reiteració d’aquests actes».

Després dels missatges de l’SPC a través del seu compte de Twitter, una periodista va respondre denunciant que l’assetjament contra les dones periodistes no es donen només a les xarxes, sinó «també a fora passa el mateix. Li dius a un home que et dediques al periodisme esportiu i el primer que t’etziba és “això ho fas per atrapar un ric?”». El sindicat comparteix aquesta queixa i reclama que es respecti la tasca de les dones periodistes de la mateixa manera que es fa amb els companys homes, sigui en la informació esportiva o en altres àmbits del periodisme.