El Sindicat de Periodistes de Catalunya no entén la postura del Futbol Club Barcelona d’impedir l’accés a les seves instal.lacions dels professionals dels mitjans de comunicació, obligant-los a esperar durant sis hores al pàrking de la tribuna principal del Camp Nou. Entenem que aquesta actitud és contrària al dret a la informació i al desenvolupament de la labor informativa dels professionals, tant dels fotògrafs com dels redactors. No és aquest el primer cop que el Club dificulta, d’una o una altra forma, la tasca d’informar, doncs obliden que la transcendència social i informativa que té el Barça interessa a un gran nombre de ciutadans.
Des de l’SPC condemnem les arbitrarietats del Barça a la vegada que defensem el dret dels periodistes i dels redactors gràfics a informar sobre les activitats que porta a terme el Club.
El Sindicat de Periodistes de Catalunya s’adhereix al comunicat signat pels 87 periodistes responsables de cobrir la informació diària del Barça, recolza l’actitud dels professionals que cobreixen la informació al Camp Nou i els encoratja a mantenir les seves posicions davant dels capricis del Club, així com la decisió de tots els informadors de no treballar sota les condicions imposades pel FCB, després d’haver estat durant sis hores fora de les instal.lacions, sense que cap representant del Barça els hagi donat cap explicació de per què no podien fer la seva feina, tal i com venien fent fins ara.
A la vegada, també volem condemnar l’actitud del sots-director del diari esportiu Marca a Catalunya, per amenaçar els seus treballadors amb l’acomiadament fulminant si secundaven la decisió de la resta de companys de no treballar amb aquestes condicions.
Barcelona, 19 de juliol de 1999