El comitè d’empresa del diari La Vanguardia ha comunicat que:
“Un dia després d’una vaga seguida pel 85% del personal de Pallars, Pelai i Diagonal -més del 95% si s’exclouen els caps i personal de confiança de la direcció- i que la direcció optés per treure al carrer un diari basat en notícies d’agències i serveis especials, s’ha celebrat una nova reunió negociadora entre l’empresa i els treballadors.

El primer comentari de l’Empresa ha estat per intentar justificar davant la mediació del Departament de Treball les dues pàgines d’avui on expliquen que “El Grup Godó reforça el seu lideratge”, que “LV segueix sent el diari de major difusió i ara també és el més llegit a Catalunya” i que “l’últim Estudi General de Mitjans és un catàleg de bones notícies”.

És com si de sobte demanessin perdó per la bona marxa del diari, com si els fes llàstima reconèixer que “els diaris de referència són insubstituïbles”. Lògic si es té en compte que han presentat un ERO on parlen de la “caiguda de la difusió” (sic) i de les “pèrdues d’explotació” malgrat que el Grup Godó manté els seus beneficis.

La reunió s’ha tornat a centrar en la falta d’arguments per justificar l’ERO fins que l’advocat Rafael Ortiz (del Bufet Garrigues), fidel al seu àlies de “l’enterrador” i a la seva estratègia, ha tornat a mostrar la cara amable del Grup Godó: “No aportarem les dades que demanen”; “Encara que no hagi acord, no es retirarà l’ERO”; “Si el l’ERO no fos acceptat per la Generalitat, continuarem endavant amb el nostra pla” … i finalment la cirera: “Dimecres que ve aportarem una proposta de pla social definitiu, que ja anticipo que no arribarà a les interiors indemnitzacions, i si no s’accepta negociar es trencarà definitivament”.

La representació dels treballadors ha reiterat que el problema de La Vanguardia no és de supervivència de l’empresa sinó de més o menys beneficis. Els treballadors volem un acord i seguirem batallant per aconseguir-lo, i si pot ser abans del dimecres millor.”

Davant d’aquesta situació els treballadors continuaran amb aquest calendari de protestes:

Dilluns, 13 de juliol: concentració a les 14.30 h a la Diagonal per celebrar una assemblea informativa i l’habitual cassolada
Dimarts, 14 de juliol: 24 hores de vaga amb manifestació sorpresa

Podeu trobar tota la informació sobre aquest procés al blog