Les receptes neoliberals han propiciat l’actual crisi econòmica, i per això facilitar més els acomiadaments agreujarà la precarietat laboral dels treballadors dels mitjans de comunicació

Madrid, 8 de juliol de 2009

La patronal insisteix una vegada i una altra a reclamar mesures perquè els acomiadaments de treballadors els resultin més barats, sota eufemismes com flexibilitat o reforma laboral. Davant d’aquesta actitud, la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) denuncia que les polítiques neoliberals i desreguladoras han originat l’actual crisi econòmica, que estan pagant especialment, i sense motiu, els treballadors amb la pèrdua dels seus llocs de treball i amb retallades salarials i de drets adquirits durant anys.

La FeSP va a seguirà oposant-se a aquesta situació i a aquestes pretensions de la patronal, sense fer cap concessió a qui només pretén seguir mantenint els seus beneficis a costa dels treballadors.

Al contrari del que persegueixen els defensors d’aquesta reforma laboral, els sindicats integrats en aquesta Federació exigim al govern espanyol, als partits polítics i a les organitzacions patronals que engeguin i sense demora mesures per a disminuir substancialment els escandalosos nivells de temporalitat en la contractació. Aquesta temporalitat la venim arrossegant els treballadors des dels temps en què l’economia oferia grans beneficis empresarials.

Amb un atur que s’acosta al 19% i un dèficit públic pròxim al 10% del PIB, és totalment irresponsable reclamar una rebaixa de les cotitzacions empresarials o d’impostos. Ben al contrari, el que correspon és augmentar la recaptació per a atendre les necessitats de l’estat de benestar i incrementar les cobertures socials.

La insistència de les organitzacions patronals a retallar la seva aportació demostra que l’objectiu empresarial mai ha estat ni és el de crear ocupació o augmentar el benestar social sinó incrementar els seus beneficis fins i tot en les pitjors circumstàncies.

L’actual crisi és el gran fracàs de banquers, empresaris i polítics ultraliberales i de les receptes que insisteixen a aplicar. A tots ells els vam recordar que, quan nedaven en l’abundància, hi havia a tot Espanya dos milions de desocupats, la flexibilitat va créixer desbocada i es va estendre el model “mileurista”.

Bé ho sabem els treballadors dels mitjans de comunicació, ja que les nostres condicions laborals no han fet sinó empitjorar en els últims anys, quan trobar periodistes amb salaris dignes, amb seguretat en l’ocupació i que puguin desenvolupar la seva feina amb totes les garanties professionals ha estat i és, lamentablement, gairebé l’anècdota.

Junta Executiva Federal de la FeSP