La UPV reclama també que el Govern Camps “deixe d’involucrar-los en la lluita política”

Davant les manifestacions de la Generalitat valenciana per l’emissió d’un reportatge sobre l’urbanisme valencià en el programa Informe Semanal de Televisió Espanyola, la Unió de Periodistes Valencians demana al Govern valencià que respecte la professionalitat i independència dels professionals de l’ens públic, i que deixe d’intentar involucrar-los en la lluita política.

La Unió de Periodistes considera inadmisible que la Generalitat utilitze com a arma de confrontació la seua condició de propietària de la seu de Televisión Española en la Comunitat Valenciana per intentar interferir en el treball dels periodistes, i demana que els servicis informatius de TVE, però també els d’RTVV, es deixen definitivament al marge de la discussió o de la instrumentalització política, així com de convenis administratius que no tenen res que veure amb el periodisme.

Recordem que quan es va firmar el conveni entre la Generalitat Valenciana i Televisión Española per regular l’ús de la seu del Centre Territorial en la Comunitat Valenciana, la Unió de Periodistes ja va advertir del risc que suposava pel que fa a un possible intervencionisme polític en els informatius, o una confusió interessada entre informació i propaganda.

Per tot això, reclamem als responsables polítics que respecten la professionalitat, objectivitat i independència dels informadors, sense plantejar interferències al nostre treball, ja que els periodistes no podem renunciar a la nostra obligació de controlar l’activitat dels poders públics, tinguen el color que tinguen, i informar-ne a la ciutadania, el que representa un dels pilars bàsics de qualsevol societat democràtica.

València, 20 de gener de 2006