Davant del malestar generat entre els professionals de Catalunya Ràdio per les declaracions del portaveu adjunt del PSC-CpC al Parlament, Joan Ferran, des del Comitè Professional de Catalunya Ràdio:

– exigim respecte per la independència dels periodistes dels mitjans de la CCMA i demanem que no es posi en dubte la seva professionalitat.
– neguem rotundament l’existència d’inèrcies, grups i sistemes de treball enquistats en el passat, i temem que l’expressió «fer una taula rasa del passat o un reset» acabi significant una cacera de bruixes als mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.
– recordem que Catalunya Ràdio i TVC són percebudes segons diversos estudis recents com les emissores més plurals, creïbles i ben valorades de Catalunya, i que els seus programes informatius són líders d’audiència. En especial, el programa El Matí de Catalunya Ràdio qüestionat pel senyor Ferran.
– lamentem que declaracions com les del Sr. Ferran apareguin a pocs mesos de les eleccions generals, i quan els mateixos polítics estan embrancats en una nova batalla per repartir-se el control dels mitjans públics, tot i que l’esperit de la llei de la CCMA justament pretén evitar les ingerències polítiques.

Des del comitè professional de Catalunya Ràdio creiem que aquest és un molt mal auguri per a la nova CCMA. El comitè professional de Catalunya Ràdio dóna ple suport al comunicat del comitè professional de Televisió de Catalunya en relació a les mateixes declaracions.

Barcelona, 4 de desembre de 2007