És ploure sobre mullat. Després dels diferents episodis d’intervencionisme partidista en l’aplicació de la nova Llei de la CCMA, en la composició del Consell de Govern, en l’elecció de la direcció general, i encara a l’espera de la designació dels directors de les empreses de la Corporació (que ens temem està sent sotmesa a tota mena d’equilibris polítics), un diputat al Congrés reclama el cessament d’una directora de programa de TV3 a partir de les impressions que li ha produït l’entrevista al President de la Generalitat.

A banda de l’absoluta improcedència de la petició, que ignora tots els mecanismes previstos de vigilància i supervisió de la tasca informativa de les empreses de la CCMA, l’argumentació denota un gran desconeixement de les tècniques habituals de realització d’un programa d’entrevista, on apareixen en pantalla de fons els referents de la pregunta que en aquell moment es fa a l’entrevistat. Per això es veia la imatge de José Luis Rodríguez Zapatero quan s’interpelava José Montilla sobre temes relacionats amb el govern central.

Fa uns mesos, Manel Mas ja ens va sorprendre, en plena aprovació de la Llei de la CCMA, reclamant la privatització de TV3, amb l’argument, ara reiterat, de que com que estava esbiaixada cap al partit majoritari de l’oposició, el millor era que ho fos del tot, sense despesa per al contribuent.

Esperem que l’opinió personal de l’antic alcalde de Mataró no sigui representativa, ni en un cas ni en l’altre, del partit al qual pertany.

Sant Joan Despí, 2 de maig de 2008