Van Intentar segrestar-lo perquè va denunciar les irregularitats comeses per alts càrrecs

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) expressa la seva preocupació per la persecució que pateix el periodista peruà Paul Garay per part de les autoritats d’aquest país. Aquest informador ha estat víctima d’un intent de segrest i de seguiment continu durant el mes d’abril, a la ciutat de Pucalpa, després d’acusar diversos alts càrrecs públics de cometre diferents il·legalitats. A causa d’aquest assetjament, Garay es veu obligat a mantenir-se ocult.

Garay, director d’un setmanari local, ha afirmat que el volen assassinar i fa responsable d’això a l’alcalde provincial Luis Valdez, a qui ha denunciat per l’assassinat del periodista Alberto Rivera, i a l’expresident regional d’Ucayali, Edwin Vásquez López, a qui ha acusat de diferents irregularitats urbanístiques quan exercia el seu càrrec. El periodista peruà ha dit, des de la clandestinitat, que personal de seguretat de Vásquez López van intentar segrestar-lo a la emissora de ràdio on transmetia el seu programa Hora 12. Aquest programa ha estat cancel·lat.

L’alcalde Valdez va ser declarat innocent de l’assassinat del periodista Alberto Rivera, qui va morir de dos tirs el 21 d’abril de 2004. El judici, segons organitzacions professionals i de defensa dels drets humans, va estar plagat d’irregularitats. L’Oficina de Drets Humans de l’Associació Nacional de Periodistes del Perú ha denunciat que, en el que va de 2008, un total de 53 periodistes han sofert agressions físiques, verbals, amenaces, fustigacions, pressions judicials i escoltes il·legals. En els últims deu anys han estat assassinats gairebé 50 periodistes.

La Junta Executiva Federal de la FeSP exigeix de les autoritats peruanes que donin protecció i que cessin les amenaces i agressions, tant a Paul Garay com als periodistes peruans i als qui defensen els drets humans i denuncien la violació de la llei.

8 de maig de 2008