En el judici que s’ha celebrat aquest matí a la Ciutat de la Justícia, la Fiscalia ha rebaixat considerablement les penes que demanava per al fotoperiodista Albert Garcia. Això ha estat principalment per la inconsistència de les proves aportades per la Fiscalia a partir del relat policial dels fets en el moment de la detenció del company i per les proves documentals aportades per la defensa que han demostrat la falsedat d’aquestes acusacions i les contradiccions al llarg de la vista. El ministeri públic ha retirat la petició de presó per a l’Albert i ha rebaixat la petició de multa gairebé a la quarta part. Manté la petició d’un delicte de resistència i lesions lleus. La defensa, exercida per l’advocada Marisa Díaz, en canvi, ha al·legat que no hi ha hagut cap resistència ni proves de cap agressió per part del fotoperiodista. A més, ha afirmat durant la vista, «no és acceptable que existeixi una coacció que els impedeixi fer el seu treball amb l’advertiment de què poden ser objecte d’un procés penal. Capturar una imatge no és delicte, donar informació als ciutadans no és delicte».

Un bon nombre de professionals del periodisme esperava l’Albert a la seva arribada a la Ciutat de la Justícia per mostrar-li el seu suport i per expressar també el seu rebuig a la causa a la qual s’ha hagut d’enfrontar. Aquesta era la segona concentració que diverses entitats periodístiques han convocat per protestar no només contra aquest judici sinó també per la creixent persecució dels cossos policials cap a la feina dels treballadors i treballadores de la informació. La primera va ser el 7 d’octubre passat, davant la Delegació del govern espanyol a Catalunya, per reclamar, a més, que la Fiscalia retirés les acusacions contra l’Albert. En aquesta mobilització es va entregar el manifest Amenaça de presó per fotografiar una acció policial, en el qual es denunciava el muntatge policial en què es basava la causa oberta contra el company.

El manifest ha estat impulsat per: Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC), Comitè d’empresa d’El País, Comitè de redacció d’El País, Grup de Periodistes Ramon Barnils (GPRB), Federación de Asociaciones de Informadores Gráficos (FAIG), Federació Europea de Periodistes (FEP), Federació Internacional de Periodistes (FIP), Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), Sindicat de la Imatge–UPIFC, i Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC).

A més, s’han adherit al manifest aquestes altres organitzacions professionals i sindicals i també d’àmbits dels drets humans. Són:

• Agrupación de Periodistas de la Unión General de Trabajadores (UGT), Ajuntament de Barcelona. Regidoria de Drets de Ciutadania i Participació, Colectivo de trabajadores de la Radio Televisión Municipal Motril, Colexio Profesional de Xornalistas de Galicia (CPXG), els comitè d’empresa de l’Agència EFE, l’Ara, Betevé, Catalunya Ràdio, El Periódico de Catalunya, La Vanguardia, PuntAvui, i TV3; els comitès de redacció d’El Periódico de Catalunya i de La Vanguardia, Comunicadores Feministes, Federación de Asociaciones de Periodistas de España (FAPE),  Intersindical IAC, Irídia – Centre per la Defensa dels Drets Humans, Plataforma per la Llibertat d’Informació (PLI), Reporters Sense Fronteres (RSF), Representació sindical a Doñana Comunicación, Secció sindical de l’SPA a RTVA, Sindicato de Periodistas de Andalucía (SPA), Sindicato de Periodistas de Madrid (SPM), Sindicato de Profesionales de la Información de la Rioja (SPIR), Unió de Periodistes Valencians (UPV), Unión de Profesionales de la Comunicación de Canarias (UPCC) i Universitat Rovira i Virgili (URV). Departament d’Estudis de Comunicació.