Diverses entitats i col·lectius professionals de l’àmbit del periodisme han convocat dues concentracions per denunciar l’assetjament constant dels cossos de seguretat contra la feina dels i les informadors/res, especialment greu en un dels darrers casos registrats, que afecta el fotoperiodista Albert Garcia que el pròxim 14 d’octubre s’enfronta a un judici en el qual li demanen divuit mesos de presó i al pagament d’unes multes. La primera d’aquestes concentracions és el pròxim 7 d’octubre, davant la delegació del Govern espanyol a Catalunya i la segona el mateix dia del judici, davant la seu de la Ciutat de la Justícia.

Al mateix temps, aquestes entitats han fet públic el manifest Amenaça de presó per fotografiar una acció policial en el qual rebutgen «els delictes que se li atribueixen [a l’Albert Garcia] pels quals serà jutjat el pròxim 14 d’octubre i lamentem la complicitat de la Fiscalia, que ha donat crèdit a unes acusacions policials infundades que només se sostenen pel “principi de veracitat” de les autoritats. El fotoperiodista va ser detingut el 18 d’octubre de 2019 a la plaça Urquinaona mentre cobria pel diari El País la manifestació arran de la sentència del Procés. La Fiscalia li atribueix dos delictes d’atemptat contra agents de l’autoritat i un delicte lleu de lesions, pels quals li demanen divuit mesos de presó, una pena de multa de quaranta dies i una indemnització.

Les imatges enregistrades de la detenció proven, afirmen aquestes entitats, entre les quals hi ha l’SPC. en cap cas va haver-hi agressió, desobediència o obstrucció. Un muntatge policial basat en un relat farcit de falsedats per tal de justificar una detenció injusta, desproporcionada i repressiva». També asseguren que no es tracta d’un cas aïllat i puntual i que el judici al qual s’enfronta el company Albert «és un judici contra tota la premsa» i el dret a la informació de la ciutadania.

Les entitats firmants del manifest i que convoquen les dues concentracions són: Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC), Comitè d’empresa d’El País, Comitè de redacció d’El País, Grup de Periodistes Ramon Barnils (GPRB), Federación de Asociaciones de Informadores Gráficos (FAIG), Federació Europea de Periodistes (FEP), Federació Internacional de Periodistes (FIP), Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), Sindicat de la Imatge–UPIFC, i Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC).

•Dijous 7 d’octubre, a les 10.00 h. Concentració davant la Delegació del Govern
• Dijous 14 d’octubre, a les 9.00 h. Concentració davant la Ciutat de la Justícia

Sense periodisme lliure no hi ha democràcia!!