La SEPI no actua al servei d’una radiotelevisió pública sinó com a braç executor ocult dels interessos del mercat

Els autors del pla de desmantellament de RTVE i els seus partidaris no han parat de dir que el seu contingut és negociable, però no han retirat ni una de les seves propostes inicials malgrat el rebuig que han provocat. Només han parlat d’alguna rectificació a Catalunya i les Canàries, obligades per les mobilitzacions de la plantilla. Aquest és el camí i és el que venim recorrent els que defensem una plantilla que permeti un futur competent, de qualitat i diversificat.

La Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI) no actua en aquest cas al servei d’una RTVE pública, sinó com el braç executor ocult dels interessos del mercat. La SEPI menteix quan diu que el seu pla és l’única possibilitat de supervivència per a RTVE; ben al contrari, aquest pla l’arraconarà irremeiablement, perquè li dóna un tractament de tot a cent aplicant únicament criteris mercantilistes.

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), després d’analitzar amb detall les greus conseqüències que portaria a RTVE, considera que existeixen motius sobrats per recolzar la vaga que ha convocat el Comitè General Intercentres de RTVE per al pròxim dia 5 d’abril i que ha estat ratificada pels 300 delegats que van assistir a l’assemblea estatal . Entre altres, els següents:
– Exigim que s’aprovi primer la nova Llei d’RTVE i que a continuació s’adoptin les mesures que la facin possibles.
-Sense una estructura forta, diversa i amb mitjans adequats no és possible que existeixi aquest servei públic.
– Sense professionals suficients i qualificats no pot existir aquest servei públic.
– Mentre la SEPI no modifiqui de manera substancial el seu pla, cal rebutjar-lo, perquè suposa el desmantellament d’RTVE.

Des de la FeSP sempre hem situat en el mateix nivell les reivindicacions laborals, econòmiques i professionals perquè només totes elles juntes permeten informar amb responsabilitat, dignitat, llibertat i independència, principis que els sindicats de la FeSP considerem imprescindibles, tant en els mitjans privats com en els públics. Sense dignitat professional ni responsabilitat social per part dels treballadors d’RTVE, la radiotelevisió pública no tindrà futur.

Ni els treballadors prejubilables -que aspiren a ser fixos- ni els que tinguin segura la seva continuïtat s’han de quedar ara mirant exclusivament “allò seu”, perquè es tracta de molts més. Des d’RTVE es construeix democràcia, societat i llibertat o es destrueix. És una responsabilitat col·lectiva que tots hem d’exercir en aquesta situació crucial davant els qui, amb paraules millors o pitjors, pretenen sotmetre RTVE de manera brutal i definitiva. Per això hem de secundar aquesta primera vaga contra el seu desmantellament: si no resulta un èxit, la negociació es plantejarà des de la debilitat.

31 de març de 2006

Traducció: Traduït traduit.com