Els treballadors de TVE a Catalunya han creat una pàgina web (http://www.tvesiencatala.com) a través de la qual es pot vehicular el rebuig als plans de la Sociedad Estatal de Participaciones Industriales (SEPI) i el suport al manteniment d’un règim de desconnexions en català, com a mínim, similar a l’actual. En aquesta web hi ha un manifest en el qual s’afirma que “la fi de les emissions dels programes en català, produïts i emesos des del centre de Televisió Espanyola a Sant Cugat del Vallès, que han decidit el govern central i la direcció general d’RTVE només demostra la manca de sensibilitat, el talant i les formes que tant critiquen, i la continua animadversió que tenen alguns sectors polítics de l’Estat espanyol envers tot el que sigui català. La justificació econòmica que argumenten per portar a terme les seves intencions només reforça el menyspreu cap a tot allò públic i a la pluralitat cultural que una societat democràtica i avançada ha de tenir”

El pla de la SEPI va ser anunciat el 27 de febrer passat i des de llavors s’han multiplicat les accions de rebuig a la proposta tant per part dels treballadors de TVE com dels d’RNE a Catalunya, ja que s’hi planteja el tancament de Ràdio 4. Entre les mobilitzacions mès pròximes destaca la convocatòria de vaga de 24 hores per al dia 5 d’abril, protesta que va ser ratificada per l’assemblea de delegats i membres de comitès d’empresa celebrada els dies 24 i 25 de març passats a Madrid. El Sindicat de Periodistes de Catalunya dóna ple suport a les accions endegades per la plantilla de les dues emissores en contra d’un pla “economicista i centralista” que incompleix les recomanacions que recull l’informe del comitè de savis i que el president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, es va comprometre a complir.