La Federació de Sindicats de Periodistes considera que aquesta actitud limita el dret de la ciutadania a rebre informació

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) lamenta i rebutja que el Partit Popular (PP) hagi decidit no concedir entrevistes ni assistir a tertúlies o programes dels mitjans de comunicació del Grup Prisa –editor d’El País, entre uns altres– per discrepar d’unes declaracions realitzades per Jesús Polanco. El mateix rebuig mereix la recent actitud del PSOE de no acudir als debats de la televisió autonòmica Telemadrid.

Cada partit polític té tot el dret a portar a terme la política informativa que consideri pertinent, però no ha d’intentar que els periodistes s’involucrin en el debat polític. Boicotejar un grup de comunicació per estar en desacord amb les declaracions d’un empresari no se sosté en un sistema democràtic.

La ciutadania, tant la que vota al PP com la resta, té el dret constitucional a rebre informació, i això inclou poder conèixer les opinions dels dirigents del Partit Popular.

La Junta Executiva Federal de la FeSP considera que el boicot a un grup de comunicació per part d’un partit polític minva aquest dret de la ciutadania a rebre informació. Per això, fem una crida als màxims responsables del PP perquè reconsiderin la seva decisió, en benefici del dret dels periodistes a accedir a la informació i de la ciutadania a rebre-la.

23 de març de 2007