La Federació de Sindicats de Periodistes demana que no es redueixin els llocs de treball a RTVE i que s’apliqui l’informe del Comitè d’Experts.

L’inici de compareixences d’experts al Congrés dels Diputats per opinar sobre el projecte d’Estatut del Periodista Professional (EPP) ha desencadenat una reacció en contra per part de diversos mitjans de comunicació. La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) rebutja aquestes crítiques perquè no responen al contingut real de l’estatut, sinó que obeeixen a interessos exclusivament mercantilistes.

La Junta Executiva Federal de la FeSP, reunida aquest cap de setmana a Palma de Mallorca, surt al pas d’aquestes crítiques infundades i aclareix que:

1. Amb l’EPP es pretén regular legalment la professió periodística, tal com ho està als països europeus del nostre entorn, perquè es compleixi d’una manera eficaç el dret constitucional que té la ciutadania a rebre informació veraç.

2. L’EPP no recull prebendes per als periodistes ni pretén limitar la llibertat d’expressió, sinó que estableix uns deures i drets dels informadors perquè puguin treballar sense pressions polítiques, econòmiques o de qualsevol altre tipus.

La FeSP espera que els 44 experts que compareixeran al Congrés dels Diputats aportin arguments suficients perquè el Parlament aprovi un EPP digne i no descafeïnat.

La Junta Executiva de la FeSP també ha acordat mostrar el seu rebuig del propòsit, no desmentit, de suprimir entre 3.000 i 5.000 llocs de treball de RTVE. Aquests acomiadaments conduïrien a la desaparició d’empreses i de centres territorials de RNE i de TVE, amb la qual cosa la Radiotelevisió pública sofriria un cop mortal.

Així mateix, la FeSP lamenta que el projecte de Pressupostos Generals de l’Estat per al 2006 vinculi la subvenció anual a RTVE a aquest pla de reestructuració; quan encara no s’ha aprovat la Llei sobre la Radiotelevisió Pública estatal i, a més, no se segueixen les recomanacions del Comitè d’Experts que, durant mesos, per encàrrec del Govern, va elaborar un informe sobre la reforma dels mitjans de comunicació públics. Així doncs, en cas que es duguessin a terme aquests plans, l’esmentada reforma quedaria en paper mullat.

Palma de Mallorca, 23 d’octubre de 2005

Traducció: Traduït traduit.com